Коли йдеться про академічну доброчесність у закладах вищої освіти, переважно все зводиться до обговорення академічного плагіату та застосування програмного забезпечення для перевірки текстів на наявність текстових збігів. Крім того, академічну доброчесність часто обмежено розглядають у контексті соціогуманітарних дисциплін, хоча такі порушення, як фабрикація, фальсифікація, обман трапляються незалежно від галузі. Проте поза увагою залишаються більш важливі аспекти – вплив на академічну доброчесність дизайну освітніх програм і дисциплін, форматів поточного та контрольного оцінювання, методів викладання та комунікації зі студентами.
Саме тому професорка кафедри біотехнології та хімії ПДАУ Ірина КОРОТКОВА пройшла на платформі Prometheus онлайн-курс для викладачів «Академічна доброчесність» та отримала сертифікат. Мета онлайн-курсу полягає в наданні розуміння способів розвитку культури академічної доброчесності незалежно від предмета та напряму викладання. Пройшовши онлайн-курс, його слухачі отримують можливість сприймати дисципліни через призму академічної доброчесності та опановують теоретичні основи й практичні інструменти, які допомагають посилити культуру академічної доброчесності.
Курс складається із 6 модулів:
- Модуль 1. Концепція академічної доброчесності у вищій освіті.
Вступ до питання академічної доброчесності. Документи, які регулюють доброчесність в Україні та визначають, що належить до порушення академічної доброчесності, а що не належить.
- Модуль 2. Методика викладання: сприяння академічній доброчесності.
Як методика викладання може посилити культуру академічної доброчесності на ваших заняттях. Способи ефективного управління часом та своїм навантаженням і навантаженням студентів.
- Модуль 3. Дизайн освітніх програм і курсів з фокусом на академічну доброчесність.
Як дизайн освітньої програми може створювати ненавмисні ризики порушення академічної доброчесності та пропонує способи мінімізації цих ризиків.
- Модуль 4. Основи академічного письма та доброчесності.
Академічне письмо, як цьому навчати; міфи про перевірку письмових робіт і розгляд кейсів.
- Модуль 5. Дизайн системи оцінювання для підвищення академічної доброчесності.
Створення прозорої системи оцінювання та розроблення чітких і прозорих критеріїв до завдань.
- Модуль 6. Наукове керівництво та розвиток культури академічної доброчесності.
Відповідальне наукове керівництво та інструменти планування наукового дослідження, що відповідає вимогам академічної доброчесності.