16 травня 2024 року відбувся польсько-український онлайн-семінар «Крок по кроку – або як навчати математиці». Традиційно організаторкою, керівницею і перекладачкою заходу була докторка Регіонального центру удосконалення вчителів «WOM» в Бєльсько-Бялій Марина Кирилюк, а проводила його Олександра Філюс-Монсіор, методистка RODN “WOM” (м. Бєльсько-Бяла, Республіка Польща). Крім міжнародних партнерів: фахівців Регіонального центру удосконалення вчителів «WOM» в Бєльсько-Бялій, польських учителів і науковців, учасниками семінару були викладачі кафедри будівництва та професійної освіти ПДАУ Анатолій АНТОНЕЦЬ, к. п. н., доц., Юлія ОВСІЄНКО, к. п. н., доц., Валентина ОНІПКО, д. п. н., проф., Руслан ПЕТРАШ, к. т. н., доц., Тетяна РИЖКОВА, старша викладачка.
Серед традиційних засобів навчання особливо слід виокремити цифрові застосунки, з огляду на стрімкий розвиток і різноманіття яких педагогічним працівникам слід постійно оновлювати знання і навички роботи з ними. Тож метою семінару для вчителів, викладачів і всіх, хто бажає поліпшити свої навички викладання математики, стало ознайомлення з різноманітними методами, інструментами й ресурсами, що допоможуть поліпшити математичні компетентності всіх, хто бажає опанувати цю точну науку. Відпрацювання методичних прийомів Олександра Філюс-Монсіор продемонструвала на простих прикладах дій із дробами. Вибір теми був не випадковим, оскільки для вчителів загальноосвітніх закладів вона цікава з погляду методики викладання, оскільки викликає в учнів труднощі у розумінні й застосуванні цих математичних об’єктів. А щодо викладачів закладів вищої освіти, то в них неабиякий інтерес викликали можливості цифрових застосунків, що можуть бути впроваджені в освітній процес для повторення матеріалу, закріплення та відпрацювання навичок, тому було представлено й продемонстровано дидактичні можливості на простих і доступних прикладах.
Ретельно дібрані фрагменти роботи з цифровими застосунками зацікавили учасників семінару та викликали активну дискусію стосовно дидактичних цілей і завдань упровадження їх у навчальний процес шкіл України й Польщі.
Подібний онлайн-діалог між фахівцями з різних країн викликає інтерес у фахівців, сприяє професійному зростанню, спонукає до науково-методичного пошуку методів, форм, прийомів і засобів, упровадження яких допоможе поліпшити процес математичної підготовки молоді. Ми вдячні країнам-партнерам за можливість долучатися до подібних заходів і сподіваємося на нові зустрічі.