На сучасних світових і вітчизняних наукових теренах вагоме місце посідає наукова діяльність молодих учених, які завдяки своїй наполегливості та завзяттю отримують значні наукові здобутки. Попри реалії сьогодення, студентська дослідницька робота на інженерно-технологічному факультеті Полтавського державного аграрного університету активно розвивається.
2 грудня 2022 року в рамках наукового дайджесту «Світ професійних захоплень» відбулася презентація наукових здобутків і напрямків наукових розвідок, у якій взяли участь викладачі кафедри будівництва та професійної освіти (завідувач кафедри Сергій Яхін, професорка Валентина Оніпко, доцентка Тетяна Япринець, доцент Анатолій Антонець, доцентка Юлія Овсієнко, доцентка Ірина Канівець) і здобувачі вищої освіти за спеціальністю 015 Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології). Метою цього заходу було підвищення рівня мотивації магістрантів до самостійної науково-дослідницької роботи та створення умов для наукових розвідок молодих науковців.
На заході було окреслено результати індивідуальних наукових досліджень викладачів кафедри та запропоновано перспективну орієнтовну тематику науково-педагогічних досліджень, що стане підґрунтям для подальшого самостійного вибору студентами теми та наукового керівника майбутньої кваліфікаційної роботи.
Гарант освітньої програми Анатолій Антонець ознайомив здобувачів вищої освіти із орієнтовною тематикою кваліфікаційних робіт. Він зазначив, що магістрант має не тільки право вибору теми із запропонованого кафедрою списку, а й можливість розробити свою тему з необхідним обґрунтуванням доцільності її розроблення. Наприклад, досліджувати далі, поглиблювати й розвивати в контексті проблем закладів професійної освіти тему своєї наукової роботи.
Тетяна Япринець наголосила на тому, що професійна підготовка майбутніх викладачів професійної освіти спрямована як на готовність їх до викладацької діяльності, так і до самостійної науково-дослідницької роботи. Цьому суттєво сприяє написання ними кваліфікаційної роботи, яку іноді називають малою дисертацією і яка слугує основою подальшого дослідження певного наукового напряму.
Валентина Оніпко зазначила, що здобувачі вищої освіти у процесі науково-педагогічного дослідження набувають навичок самостійної навчальної роботи з літературою та першоджерелами — науковими статтями, монографіями, друкованою періодикою, електронними інформаційними ресурсами, вчаться відбирати та систематизувати необхідні факти, аналізувати їх та оформляти рукопис. Успішне виконання цих елементів науково-дослідницької роботи є важливим підготовчим етапом для написання кваліфікаційної роботи.
Тож усі присутні були переконані в тому, що студент, який отримує магістерський освітньо-кваліфікаційний рівень, має бути не тільки широко ерудованим (що необхідно для подальшої викладацької діяльності), а й володіти методологією наукової творчості, сучасними технологіями, насамперед провідними науковими технологіями, методами збору, оброблення та подачі наукової інформації. Ці завдання визначають вимоги до проведення науково-педагогічного дослідження.