Обговорення Проєктів освітньо-професійних програм бакалаврського і магістерського рівнів спеціальності 075 Маркетинг.

15.02.2023 р. відбулося розширене засідання кафедри маркетингу, на яке були запрошені стейкхолдери і студенти спеціальності 075 Маркетинг. Основна мета зустрічі, що проходила в онлайн-режимі, полягала в обговоренні Проєктів освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 075 Маркетинг. В обговоренні сучасних тенденцій розвитку маркетингу, загроз і можливостей бізнесу в умовах війни, необхідних знань й умінь кваліфікованого маркетолога брали участь не лише розробники, а й рецензенти, студенти і випускники нашого університету.
Зокрема, Аліна Гуріна – директор маркетингового агентства «AG PR», акцентувала увагу здобувачів вищої освіти на перспективі виходу українських компаній на закордонні ринки, і, відповідно, на необхідності розуміння основ зовнішньоекономічної діяльності, володінні знаннями з міжнародного маркетингу й англійської мови.
Євген Алексашин – керівник регіонального підрозділу ТОВ «ТД Ресурс» у Полтавській області, підтримав точку зору пані Аліни про перспективи західноєвропейської інтеграції економіки України. Також Євген вважає, що сучасний маркетолог повинен розумітися на особливостях просування товарів у цифровому середовищі,  мати знання і практичні навички з маркетингу у соціальних мережах і таргетингу. Із  цим погодилися усі присутні, адже перспективним напрямом розвитку комерційної діяльності багатьох підприємств є електронна торгівля.
Працювати над удосконаленням комунікативних навичок і  розвитком колективної взаємодії студентам-маркетологам порадив начальник відділу продажів ПП «Лубнимаш» Олександр Артеменко. Він зазначив, що дане підприємство зі своєю продукцією вийшло на ринки західноєвропейських країн й на реальному досвіді пересвідчився, що саме налагодження партнерських відносин є запорукою стабільного розвитку підприємств.
Потім до обговорення проєктів ОПП долучилася Людмила Попович – випускниця ПДАУ, яка у 2021 р. отримала диплом за спеціальністю 075 Маркетинг. Вона висловила думку, що для формування навичок самостійного навчання, підвищення адаптації до навчання в Університеті, ефективнішому засвоєнню теоретичних знань і розвитку професійних навичок необхідно впровадити на 1-му курсі освітню компоненту, що буде своєрідним містком між дисциплінами загальної підготовки та професійної, і допоможе студентам легше адаптуватися до більш складних завдань на старших курсах.
Цю ідею підтримала Інна Сенько – начальник відділу маркетингу Університету, наголосивши на важливості для здобувачів вищої освіти вже на першому курсі отримувати такі знання і практичні навички, які допоможуть їм розвиватися як професіоналам, й забезпечать можливість підробітку у вільний час від навчання. Зокрема, зараз користуються попитом SMM-спеціалісти, яких полтавські роботодавці наймають на неповний робочий день. Тому така освітня компонента мотивуватиме студентів до професійного розвитку уже на першому курсі. І в продовження теми, на мою думку, доцільно розглянути можливість перенесення освітньої компоненти «Маркетинг у соціальних мережах» у третій семестр. Поскільки знову ж таки, ця ОК дає можливість практично засвоїти вміння працювати в соціальних мережах, проводити дослідження для підприємств та організацій, і для сьогоднішнього молодого покоління ці навички даються легко, вони фактично з самого дитинства знайомі з гаджетами і соціальними мережами.
Наступною до обговорення пропозиції Людмили долучилася Юлія Калюжна, к.е.н., доцент кафедри маркетингу ПДАУ, координатор практики зі спеціальності. Юлія Петрівна зазначила, що сучасні першокурсники мають високі навички у володінні комп’ютерною технікою, тому запропонувала зменшити обсяг Навчальної практики «Економічна інформатика» до 3 кредитів, й ввести ОК Навчальна практика «Вступ до фаху» обсягом 4,5 кредити. Присутні погодилися з цією ідеєю, що виникла у ході обговорення і врахування думок різних сторін.
По завершенню формальної частини Людмила Попович високо оцінила роботу професорсько-викладацького колективу кафедри, подякувала за отримані знання і за розвиток співпраці зі стейкхолдерами. Адже саме завдяки тісній взаємодії Полтавського державного аграрного університету зі стейкхолдерами, вона працевлаштувалася за фахом у ТОВ «Термастіл» навчаючись на 4-му курсі.
Колектив кафедри маркетингу висловлює подяку групі розробників ОПП, рецензентам, стейкхолдерами і студентам за продуктивну роботу, удосконалення освітніх програм і професійну допомогу у підготовці кваліфікованих маркетологів.