Невикористаними резервами підвищення ефективності оптових торговельних підприємств є комплексне використання маркетингу, впровадження нових форм торгівлі, застосування сучасних методів господарювання.
Роль маркетингу в рамках оптової торгівлі полягає в тому, щоб побудувати міцні довготривалі стосунки із споживачами з урахуванням якісного, своєчасного та сервісного задоволення їх запитів.
30 червня студенти спеціальності 075 Маркетинг відвідали представника оптового ринку плодоовочевої продукції в м. Полтава ПП «Плодінвест», що спеціалізується на оптовому продажі як імпортованої продукції, так і продукції вітчизняного виробництва. Співробітники привітно зустріли студентів, розповіли про особливості роботи з продукцією плодоовочевого сектору, а це і сезонність, і малий термін зберігання, і коливання ціни, та багато інших нюансів, які виникають в їх діяльності.
Доцільність оптової ланки товароруху обґрунтовується тим, що:
- дрібний виробник з обмеженими фінансовими ресурсами не в змозі створити та утримувати організацію прямих господарських зв’язків;
- маючи достатній капітал, виробники скоріше віддадуть перевагу спрямувати кошти на розвиток виробництва, а не на організацію оптової торгівлі;
- ефективність діяльності оптовиків може бути вищою завдяки обсягам операцій, великої кількості ділових контактів у сфері товарного обігу, наявності у них спеціальних знань та вмінь;
- роздрібні торговці, що мають справу з широким товарним асортиментом, часто проявляють більший комерційний інтерес закуповувати увесь набір товарів у одного оптовика, а не частинами у різних виробників.