Педагогічна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за ОНП Публічне управління та адміністрування спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування |
Педагогічна практика в системі вищої освіти на третьому освітньо-науковому рівні є етапом практичної підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії до науково-педагогічної діяльності. Вона є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо-наукової програми, за якою навчається здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії.
Метою проведення педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є набуття ними навичок практичної педагогічної (навчальної, методичної, науково-педагогічної, організаційної) діяльності у закладі вищої освіти, а також поглиблення теоретичних знань та практичних навичок зі спеціальності, набутих під час підготовки за освітньо-науковою програмою.
Завданням педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є:
- формування у аспірантів загальної компетентності щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки здобувачів вищої освіти до певного виду професійно-орієнтованої діяльності;
- формування навичок структурування наукових знань та інтегрування їх в навчальний матеріал з дисципліни;
- набуття досвіду реалізації всіх форм організації освітнього процесу і видів навчальних занять в Університеті;
- поглиблення та застосування фахових знань у розв’язанні конкретних педагогічних завдань практики;
- інтеграція науково-дослідної та педагогічної діяльності аспірантів;
- розвиток професійно-педагогічних здібностей на основі досвіду практики;
- впровадження результатів дисертаційного дослідження в освітній процес;
- розвиток навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел при підготовці до навчальних занять;
- ознайомлення та апробація на практиці різних освітніх технологій та методик викладання навчальних дисциплін фахового спрямування;
- стимулювання самовдосконалення майбутніх фахівців.
Компетентності та програмні результати навчання визначаються ОНП та програмою педагогічної практики.
Форми та види педагогічної діяльності
Навчальна робота аспірантів включає:
- відвідування занять (лекцій, практичних, лабораторних) викладачів кафедри та вивчення підходів до їх проведення;
- підготовку та проведення лекцій з навчальних дисциплін спеціальності / за темою дослідження у присутності провідного викладача з навчальної дисципліни / керівника практики;
- підготовку та проведення на належному рівні практичних занять у присутності провідного викладача з навчальної дисципліни / керівника практики;
- підбір і використання сучасних наочних матеріалів у процесі проведення занять (презентації, відеофільми, тощо);
- розробку і використання на заняттях інтерактивних форм роботи зі здобувачами вищої освіти, інших технологій навчання.
Методична робота аспірантів включає:
- ознайомлення з нормативно-правовою базою, що регламентує організацію освітнього процесу в Університеті, навчально-науковому інституті економіки, управління, права та інформаційних технологій (далі – інституті), організацією навчальної та методичної роботи кафедри;
- ознайомлення з освітніми програмами та навчальними планами спеціальності першого, другого та третього рівнів вищої освіти;
- ознайомлення з матеріалами методичного забезпечення вивчення навчальної дисципліни (підручниками, навчальними посібниками, робочою програмою навчальної дисципліни, планами та текстами лекцій, методичними розробками практичних та семінарських занять, завданнями для самостійної роботи, засобами поточного і підсумкового контролю).
Науково-педагогічна робота аспірантів включає такі види діяльності (вибір узгоджується з керівником практики):
- участь у проведенні наукових семінарів, конференцій кафедри, ННІ ЕУПІТ, ПДАУ;
- участь у залученні здобувачів вищої освіти до наукової роботи, підготовці та проведенні засідань студентського наукового гуртка, конкурсу студентських наукових робіт, олімпіад.
Організаційна робота аспірантів включає:
- знайомство з системою організації дистанційного навчання (система Moodle);
- знайомство з системою організації виховної роботи Університету, інституту та кафедри;
- участь в організації та проведенні семінарів, круглих столів, творчих конкурсів, а також заходах з профорієнтаційної роботи згідно з планом роботи кафедри.
Керівництво
Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням педагогічної практики аспіранта здійснюється його науковим керівником.
Базою проходження педагогічної практики є кафедра публічного управління та адміністрування.
Форми звітної документації:
Підведення підсумків практик та оцінювання її результатів
До захисту практики допускаються здобувачі вищої освіти ступеня доктора філософії, які у повному обсязі виконали програму практики, передбаченою робочою програму педагогічної практики і надали:
- звіт про підсумки практики, що містить виклад проведеної під час практики роботи, зокрема: перелік проведених навчальних занять, методичної роботи, організаційної та виховної роботи;
- відгук керівника практики.
Критерії оцінювання результатів проходження педагогічної практики
Форми практичної педагогічної активності під час підготовки здобувачів вищої освіти ступеня Доктор філософії
1. Участь у робочій групі з підготовки ОНП, їх обговоренні та удосконаленні
|
|||
|
|||
2. Проведення виїзних занять та гостьових лекцій
3. Підготовка студентів до участі в олімпіадах
4. Сприяння проходженню студентами виробничих та переддипломних практик
5. Підтримка органів студентського самоврядування
6. Взаємодія з студентами в громадському просторі