Практична підготовка

Педагогічна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за ОНП Публічне управління та адміністрування
спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування

Педагогічна практика в системі вищої освіти на третьому освітньо-науковому рівні є етапом практичної підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії до науково-педагогічної діяльності. Вона є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо-наукової програми, за якою навчається здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії.

Метою проведення педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є набуття ними навичок практичної педагогічної (навчальної, методичної, науково-педагогічної, організаційної) діяльності у закладі вищої освіти, а також поглиблення теоретичних знань та практичних навичок зі спеціальності, набутих під час підготовки за освітньо-науковою програмою.

Завданням педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є:

  • формування у аспірантів загальної компетентності щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки здобувачів вищої освіти до певного виду професійно-орієнтованої діяльності;
  • формування навичок структурування наукових знань та інтегрування їх в навчальний матеріал з дисципліни;
  • набуття досвіду реалізації всіх форм організації освітнього процесу і видів навчальних занять в Університеті;
  • поглиблення та застосування фахових знань у розв’язанні конкретних педагогічних завдань практики;
  • інтеграція науково-дослідної та педагогічної діяльності аспірантів;
  • розвиток професійно-педагогічних здібностей на основі досвіду практики;
  • впровадження результатів дисертаційного дослідження в освітній процес;
  • розвиток навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел при підготовці до навчальних занять;
  • ознайомлення та апробація на практиці різних освітніх технологій та методик викладання навчальних дисциплін фахового спрямування;
  • стимулювання самовдосконалення майбутніх фахівців.

Компетентності та програмні результати навчання визначаються ОНП та програмою педагогічної практики.

Форми та види педагогічної діяльності

Навчальна робота аспірантів включає:

  • відвідування занять (лекцій, практичних, лабораторних) викладачів кафедри та вивчення підходів до їх проведення;
  • підготовку та проведення лекцій з навчальних дисциплін спеціальності / за темою дослідження у присутності провідного викладача з навчальної дисципліни / керівника практики;
  • підготовку та проведення на належному рівні практичних занять у присутності провідного викладача з навчальної дисципліни / керівника практики;
  • підбір і використання сучасних наочних матеріалів у процесі проведення занять (презентації, відеофільми, тощо);
  • розробку і використання на заняттях інтерактивних форм роботи зі здобувачами вищої освіти, інших технологій навчання.

Методична робота аспірантів включає:

  • ознайомлення з нормативно-правовою базою, що регламентує організацію освітнього процесу в Університеті, навчально-науковому інституті економіки, управління, права та інформаційних технологій (далі – інституті), організацією навчальної та методичної роботи кафедри;
  • ознайомлення з освітніми програмами та навчальними планами спеціальності першого, другого та третього рівнів вищої освіти;
  • ознайомлення з матеріалами методичного забезпечення вивчення навчальної дисципліни (підручниками, навчальними посібниками, робочою програмою навчальної дисципліни, планами та текстами лекцій, методичними розробками практичних та семінарських занять, завданнями для самостійної роботи, засобами поточного і підсумкового контролю).

Науково-педагогічна робота аспірантів включає такі види діяльності (вибір узгоджується з керівником практики):

  • участь у проведенні наукових семінарів, конференцій кафедри, ННІ ЕУПІТ, ПДАУ;
  • участь у залученні здобувачів вищої освіти до наукової роботи, підготовці та проведенні засідань студентського наукового гуртка, конкурсу студентських наукових робіт, олімпіад.

Організаційна робота аспірантів включає:

  • знайомство з системою організації дистанційного навчання (система Moodle);
  • знайомство з системою організації виховної роботи Університету, інституту та кафедри;
  • участь в організації та проведенні семінарів, круглих столів, творчих конкурсів, а також заходах з профорієнтаційної роботи згідно з планом роботи кафедри.

Керівництво

Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням педагогічної практики аспіранта здійснюється його науковим керівником.

Базою проходження педагогічної практики є кафедра публічного управління та адміністрування.

Форми звітної документації:

Підведення підсумків практик та оцінювання її результатів

До захисту практики допускаються здобувачі вищої освіти ступеня доктора філософії, які у повному обсязі виконали програму практики, передбаченою робочою програму педагогічної практики і надали:

  • звіт про підсумки практики, що містить виклад проведеної під час практики роботи, зокрема: перелік проведених навчальних занять, методичної роботи, організаційної та виховної роботи;
  • відгук керівника практики.

Критерії оцінювання результатів проходження педагогічної практики

 

Форми практичної педагогічної активності під час підготовки здобувачів вищої освіти ступеня Доктор філософії

1. Участь у робочій групі з підготовки ОНП, їх обговоренні та удосконаленні

  • 23-24.02.2022 Здобувачі вищої освіти СВО Доктор філософії Томенко Д. та Сліченко В., стали учасниками 53-ої науково-методичної конференції викладачів і аспірантів "Сучасні освітні технології та інноваційні методики навчання в пеідготовці здобувачів вищої освіти: досвід та перспективи". 

 

2. Проведення виїзних занять та гостьових лекцій

 

3. Підготовка студентів до участі в олімпіадах

 

4. Сприяння проходженню студентами виробничих та переддипломних практик

   

 

5. Підтримка органів студентського самоврядування

   

 

6. Взаємодія з студентами в громадському просторі