Результати співпраці 2018 р.

Результати співпраці 2018 р.

Дата Захід Результати для ОПП
З 10 по 15 липня 2018 р. Співпраця Полтавської державної аграрної академії та Університету Хоенхайму (Німеччина) – 20 років!

У результаті вивчення освітньої програми «Агроекологія» в університеті Хоенхайм встановлено наступне:

1) Індивідуальний вибір студентами дисциплін передбачає вибір дисципліни під власні майбутні потреби та їх кількість кредитів.

2) Значний акцент на практичній підготовці: більша частина лабораторних і практичних занять проводиться в лабораторіях, Ботанічному комплексі, Ландшафтному саді  тощо.

3) Дипломна робота є похідною від тих дисциплін, які були обрані студентом, враховує його індивідуальний вибір.

4) На вивчення дисципліни відводиться не менше 6 кредитів.

 Дане дослідження буде враховано під час удосконалення  освітньо-професійної програми Екологія.

3 жовтня 2018 року  Виставка "Збережемо ресурси планети"

Рекомендовано:

1) збільшити вивчення фахових компетентностей щодо здатності здобувачів вищої освіти проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища, зокрема використовувати інструментальні методи та засоби для проведення досліджень та обробки даних екомоніторингу;

2) необхідно закцентувати вивчення здобувачами вищої освіти спеціальності 101 Екологія регіонального аспекту забезпечення екологічної безпеки, тому  рекомендовано ввести до навчального плану освітню компоненту «Регіональна екологія», яка б враховувала набуття у майбутніх фахівців компетентностей щодо реалізації природоохоронних заходів та проєктів з урахуванням регіональних особливостей.

Також важливою фаховою компетентністю майбутніх фахівців-екологів є здатність до виявлення екологічних ризиків, пов’язаних з виробничою діяльністю, тому доцільно додати до навчального плану освітню компоненту «Оцінка екологічних ризиків». 

10 жовтня 2018 року  Круглий стіл «Екологія. Довкілля. Молодь»

Рекомендовано:

1) збільшити обсяг годин на вивчення дисципліни «Заповідна справа», що формує здатність розробляти заходи , спрямовані на збереження ландшафтного біорізноманіття та формування екомережі;

2) рекомендовано звернути увагу на необхідність вивчення фахових компетентностей щодо методів та засобів оцінювання якості грунтів, а також збалансованого використання земельних ресурсів;

3) включити до навчального плану такі освітні компоненти, як «Агроекологія» та «Екологія ресурсозбереження», направлених на розуміння здобувачами вищої освіти предметної області та професійної діяльності, демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проектів;

4) приділити увагу набуттю у здобувачів вищої освіти фахових компетентностей щодо оптимальної розробки заходів системи управління сферою поводження з виробничими та побутовими відходами, а також набуття навичок впровадження природоохоронних заходів та проєктів управління відходами;

5) збільшити обсяг годин на практичну підготовку в умовах виробництва, так як практична підготовка поряд з теоретичними знаннями та самостійною роботою є однією із важливих форм організації навчального процесу, від якості якої залежить конкурентоздатність фахівця  

11 жовтня 2018 року Науково-практичне співробітництво Полтавської державної аграрної академії та Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Відмічено необхідність  набуття здобувачами вищої освіти фахових компетентностей щодо використання  сучасних геоінформаційних систем і технологій в сфері забезпечення екологічної безпеки територій.

Також в контексті студентоорієнтованого навчання слід закцентувати підтримку індивідуальної освітньої траєкторії та вільного вибору дисциплін здобувачами вищої освіти.

22 жовтня 2018 року Консультації науковців щодо удосконалення освітньо-професійної програми Екологія першого рівня вищої освіти за спеціальністю 101 Екологія
У результаті обговорення визначено наступне.
1) Враховуючи досвід СНАУ доцільно закцентувати увагу на здатності здобувачів вищої освіти оцінювати поточний стан навколишнього природного середовища та біорізноманіття у тому числі за допомогою методів біомоніторингу (у вигляді освітньої компоненти "Біоіндикація та біотестування").
2) Рекомендовано збільшити обсяг годин на практичну підготовку здобувачів вищої освіти, зокрема враховуючи досвід СНАУ можливо ввести освітню компоненту – «Лабораторна справа в екології», або збільшити обсяг годин на вивчення дисциплін «Методи вимірювання параметрів навколишнього середовища» та «Основи екологічної хімії».
31 жовтня 2018 року

Круглий стіл «Екологія людини»

Рекомендовано:

1) закцентувати увагу на вивчення поточного стану навколишнього природного середовища з урахуванням екологічних ризиків для здоров’я людини у освітній компоненті «Екологія людини».

2) важливим аспектом розвитку особистості, як майбутнього фахівця, є набуття  soft skills, тож рекомендовано додати до навчального плану наступну освітню компоненту – «Етика і естетика».

28 листопада 2018 року 

ІІ Міжнародна науково-практична інтернет - конференція «Ефективне функціонування екологічно стабільних територій у контексті стратегії стійкого розвитку: агроекологічний, соціальний та економічний аспекти»

Рекомендовано:

1) враховуючи особливості екологічних проблем Полтавської області,  у освітньо-професійній програмі Екологія ПДАА рекомендовано збільшити обсяг годин на вивчення освітньої компоненти «Утилізація та рекуперація відходів». Також з метою врахування потреб виробничої діяльності регіону у формуванні компетентностей майбутніх фахівців потрібно звернути увагу на здатність здобувачів вищої освіти використовувати основні принципи та складові екологічного управління;

2) при підготовці фахівців-екологів необхідно збільшити обсяг вивчення дисциплін, направлених на розуміння предметної області та професійної діяльності. Також бажано більше приділити уваги вивченню дисциплін, спрямованих на здобуття фахових компетентностей, розуміння концепцій і принципів природничих наук.

26-27 грудня 2018 року 

Взаємодія зі стейкхолдерами

Рекомендовано: оскільки освітньо-професійні програми Екологія першого рівня вищої освіти містять значний набір професійно-орієнтованих освітніх компонентів, бажано звернути увагу на вивчення питань збалансованого природокористування у контексті еколого-орієнтованого розвитку суспільства (що відповідно Указу Президента «Стратегія сталого розвитку Україна-2020» є пріоритетом розвитку держави) у вигляді освітньої компоненти «Збалансоване природокористування». 

28 грудня 2018 року

Зустріч випускників.

  У зв’язку зі скасуванням Закону України «Про екологічну експертизу» рекомендовано замінити освітню компоненту «Екологічна експертиза» на «Екологічний менеджмент, експертиза та інспектування», з включенням до вивчення майбутніми спеціалістами процедур реалізації СЕО, ОВД та ОВНС.

Також в умовах сьогодення рекомендовано збільшити обсяг годин на вивчення освітньої компоненти «Оцінка екологічних ризиків», направлену на формування фахових компетентностей у майбутніх фахівців щодо оцінки впливу техногенезу на стан навколишнього середовища та виявлення екологічних ризиків, пов’язаних з виробничою діяльністю.

Враховуючи виклики сьогодення, рекомендовано також більше приділити уваги вивченню питань ресурсно-екологічної безпеки регіону, зокрема, впровадження проєктів замкнутих систем матеріально-сировинних ресурсів. Особливо це є важливим питанням для нафтогазового комплексу області, який є досить потужним на Полтавщині.