Виховна робота

 

План виховної роботи

Звіт виховної роботи

Згідно з поданням кафедри захист рослин кураторами академічних груп здобувачів вищої освіти спеціальності 202 "Захист і карантин рослин", на 2023-2024 н. р., розпорядженням директора навчально-наукового інституту агротехнолгій, селекції та екології  призначено наступних викладачів:

202 ЗКРбд_11 доцент, кандидат с.-г. наук Піщаленко М.А.
202 ЗКРбд_21 доцент, кандидат с.-г. наук Поспєлова Г.Д.
202 ЗКРбд_31 асистент Шерстюк О.Л.
202 ЗКРбд_41 професор, доктор с.-г. наук Писаренко В.М.

Концептуальні засади виховної роботи викладачами кафедри охоплюють:

- головну мету, цiлi i завдання виховної роботи, iдейне підґрунтя, основні напрямки i засоби досягнення мети; визначають, які соціально-етичнi й духовні риси необхідно прищеплювати студентської молоді;
- вони обов’язково враховують рішення ректорату, накази та розпорядження ректора, розпорядження деканів, рішення студентської ради.
   Головною метою виховання, на досягнення якої спрямовано зусилля професорсько-викладацького колективу кафедри захист рослин, громадських органiзацiй i угруповань, є формування цiлiсної i гармонійно розвиненої особистості з високою національною самосвiдомiстю.
До принципів, на яких базуються цілі та завдання виховання, належать:
— гуманізм і толерантність;
-- повага до здобувачів, їхніх цiннiсних орiєнтацiй i переконань, політичних симпатій, релiгiйних уподобань;
— урахування iндивiдуальних нахилів i здібностей здобувачів, рiвня їхнього інтелектуального та загальнокультурного розвитку, специфіки курсу навчання і майбутньої  спеціальності;
— партнерство як форма стосунків між викладачами i здобувача вищої освітими, співпраця у розв’язанні питань навчання, відпочинку, побуту, широке використання можливостей студради, підтримка i стимулювання студентських iнiцiатив;
— єдність навчання, виховання та науково-дослідної роботи, що передбачає добросовісне виконання кожним здобувачем своїх функціональних обов’язків i громадських доручень, участь у науково-дослiднiй роботі та громадському житті групи, курсу, навчально-наукового інституту, університету;
— цiлiснiсть i системність виховного впливу на здобувачів ректорату, деканату, кафедр, інших структурних пiдроздiлiв, викладачів, студради;
— пріоритет загальнолюдських цінностей, їх органічне поєднання з цінностями національними.
Досягнення мети виховання передбачає розв’язання таких завдань:
— забезпечення умов для самореалiзацiї особистості вiдповiдно до її здібностей, власних i суспільних потреб та iнтересiв;
— розвиток світоглядної культури молодої людини, її цiннiсних орiєнтацiй i створення умов для вільного світоглядного вибору;
— формування патріотизму i національної свiдомостi, поваги та любові до України, шанування її iсторiї та належне оволодіння державною мовою;
— професійне виховання, яке передбачає становлення юнаків i дівчат як досвідчених фахiвцiв, котрі досконало володіють професійними знаннями, вміють творчо застосовувати їх на практиці, приймати нестандартні рішення, готових до роботи в умовах ринкових відносин;
— уведення молодих людей у світ господарського, соціального, політичного, культурного досвіду цивiлiзацiї i свого народу;
— виховання правової культури, а саме – поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та додержання правових норм i принципів;
— формування моральної й естетичної культури, утвердження у свiдомостi молодих людей принципів загальнолюдської моралі, розвиток зрілих естетичних смаків, потреб та iнтересiв, вироблення вміння правильно оцінювати i творити добро та красу;
— розвиток екологiчної культури, розуміння необхiдностi гармонії між людиною i природою та її додержання на практиці, у тому числі в майбутній професiйнiй дiяльностi здобувачів;
— формування навиків соціальної активності, творчої iнiцiативи, підприємництва та особистої вiдповiдальностi за прийняті рішення та вчинки;
— виховання потреби в активній протидії виявам антигромадської поведінки, правопорушень, бездуховності, аморальності;
— оволодіння результативними методами та навиками набуття нових знань, формування потреби у постійному інтелектуальному, духовному i моральному збагаченні та самовдосконаленні.
   Виховна робота несумісна з пропагандою насильства, жорстокості, мiжнацiональної ворожнечі, людиноненависницьких теорій, поглядів, спрямованих на підрив державних iнтересiв України, та має світський характер.

Основними напрямами виховної роботи, що здійснються викладачами кафедри захист рослин є:

  • формування наукового світогляду;
  • громадянське та патріотичне виховання;
  • правове виховання; моральне виховання; художньо-естетичне, трудове, фізичне виховання; екологічне виховання; професійно-педагогічне виховання.

Основними засобами і формами реалізації цих напрямів роботи є: диспути, вечори, читацькі конференції, бесіди, свята, лекції, зустрічі та інше.
Викладачами кафедри економіки підприємства виконуються обов'язки кураторів академічних груп.

 

Завдання кураторів в сучасних умовах – допомогти розібратись і організувати, а не нав’язувати погляди, не підміняти здобувача вищої освіти в його діяльності. Важливим є також те, щоб робота кураторів не йшла в розріз зі студентським самоврядуванням, а доповнювала б його, утворюючи єдину демократичну виховну систему.
Особливо потрібна допомога куратора у взаємодії здобувачів із численними академічними структурами і службами, які здійснюють навчальну й позанавчальну діяльність, в організації спеціальних заходів, особливо загальноакадемічного характеру.

Найважливішими напрямами діяльності кураторів є:

- адаптація першокурсників до нових умов навчання;
- допомога здобувачам вищої освіти у розв’язанні їхніх соціально-побутових проблем і організація дозвілля;
- допомога у формуванні в студентській групі атмосфери дружби, доброзичливості, згуртованості та взаємної підтримки, в усвідомленні причетності її до академічного співтовариства викладачів і співробітників, об’єднаних однією організаційною культурою, системою поглядів і цінностей.

Отже, найважливішим завданням удосконалення роботи куратора є допомога здобувачам вищої освіти в організації таких заходів, які дозволили б глибоко усвідомити, зрозуміти, відчути і сприйняти традиції університету, його ціннісні орієнтації, ті стосунки і норми, які традиційно лежать в основі відносин і взаємодій у цьому навчальному закладі та за його межами (знайомство з історією університету, участь у загальних заходах, організація екскурсій і зустрічей з видатними особистостями тощо).

Куратору слід ознайомити здобувачів вищої освіти зі структурою університету, навчально-наукового інституту агротехнологій, селекції та екології, випускової кафедри, їхніми правами та обов’язками, правилами користування бібліотекою, правилами проживання в гуртожитку, умовами навчання саме на факультеті.

Куратор є головною ланкою у стосунках професорсько-викладацького складу, ректорату, батьків зі студентами. Він має допомагати студентам пізнавати й шанувати традиції і закони вищого навчального закладу, швидше адаптуватися в ньому. Робота з батьками теж є обов'язком куратора: контакт із групою неможливий без знання сімейних умов, родинних стосунків.