13 травня 2024 року відбулася чергова гостьова онлайн-лекція докторки педагогічних наук, професорки завідувачки кафедри природничих наук з методиками навчання Рівненського державного гуманітарного університету Наталії ГРИЦАЙ, на якій були присутні викладачі кафедри будівництва та професійної освіти ПДАУ: Валентина ОНІПКО, професорка кафедри, Анатолій АНТОНЕЦЬ, гарант освітньої програми Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології), Юлії ОВСІЄНКО, голова ради з якості освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Тетяна ЯПРИНЕЦЬ, доцентка кафедри, і Тетяна РИЖКОВА, старша викладачка кафедри. До вебінару долучилися магістранти першого року навчання спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) та члени студентського наукового гуртка «Науковий пошук».
Цикл вебінарів було започатковано Відкритим міжуніверситетським лекторієм «Професійно-методична підготовка педагога з проблем природничої освіти», організатори якого вдруге запросили до участі наукову спільноту нашого Університету для обговорення тематики, пов’язаної із використанням цифрових застосунків у природничо-науковій освіті.
Організатори онлайн-зустрічей: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка та Рівненський державний гуманітарний університет.
Спікерка заходу: Алла СТЕПАНЮК, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін.
Однією з головних змістових ліній зустрічі стало поняття цифрових застосунків у навчальному процесі дистанційного та змішаного навчання. Особливості, методичні поради й фрагменти впровадження цифрових застосунків було представлено на прикладі навчання біології.
Результати опитування присутніх і досвід Наталії ГРИЦАЙ свідчать про те, що найбільш поширеними цифровими інструментами у навчанні природничих дисциплін є Geniale, Thinglink, Sutori, Canva, Sway, VistaCreate, Emaze, Prezi, Neaprod, Milanote, Lino, Miro, WriteReader, MindMeister, Mindomo, MindNode та ін. Лекторка поділилася власними методичними напрацюваннями та розповіла про висновки й досвід однодумців щодо критеріїв вибору цифрових інструментів. Їх упровадження у навчальний процес має відповідати дидактичній меті, типу та структурі заняття.
Спираючись на дані науково-методичних джерел і власний досвід, лекторка рекомендувала використовувати для створення презентацій такі інструменти, як Canva, Emaze, Prezi, Neaprod, а для формування «ментальних карт» – Goggle, MindMeister, Mindomo, MindNode. Пані Наталія поділилася найбільш вдалими методичними й організаційними прийомами, які з її власного досвіду є найбільш доцільними для організації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти.
Активне обговорення найбільш актуальних питань вказує на те, що зустріч сприяла розширенню не тільки професійних, але й особистих горизонтів для більшості учасників. Тож щиро дякуємо пані Наталії за ґрунтовно підготовлені матеріали й цікавий формат зустрічі.
Продовжуємо працювати на освітньому фронті з вірою у ЗСУ!