22 вересня 2023 року студенти 1 курсу спеціальності Маркетинг відвідали зустріч здобувачів вищої освіти 1 курсу навчально-наукового інституту економіки, управління, права та інформаційних технологій Полтавського державного аграрного університету з омбудсменом учасників освітнього процесу Олександром Помазом і представницями психологічної служби, зокрема керівницею Іриною Плаксієнко та соціальною педагогинею Іриною Шуптою.
Олександр Помаз розповів про роботу інституту омбудсмена учасників освітнього процесу в ПДАУ, основною метою якого є забезпечення дотримання прав усіх учасників освітнього процесу. Під час зустрічі студенти отримали вичерпну інформацію про права учасників освітнього процесу, а також права дітей учасників бойових дій, дітей-сиріт, осіб з особливими освітніми потребами.
Ірина Шупта розкрила зміст основних завданнь психологічної служби ПДАУ:
- психологічний супровід навчально-виховного процесу;
- психологічний супровід розвитку особистості студента;
- створення умов для реалізації творчого, наукового, особистісного й інтелектуального потенціалу студентів;
- моніторинг актуальних соціально-психологічних проблем студентського середовища та своєчасне реагування на них;
- здійснення психопрофілактичних заходів;
- формування позитивного морально-психологічного клімату в студентському колективі;
- формування у молоді готовності до самостійного життя та професійної діяльності;
- надання психологічної допомоги студентам, викладачам і співробітникам університету у складних життєвих ситуаціях;
- підвищення психолого-педагогічної компетентності учасників освітнього процесу;
- психологічна підтримка сім'ям внутрішньо переміщених осіб, які проживають на території Університету.
Ірина Плаксієнко наголосила на пріоритетних напрямах діяльності психологічної служби ПДАУ, а саме:
- психолого-педагогічна діагностика – моніторинг змісту й умов індивідуального розвитку здобувачів вищої освіти, динаміки їх соціально-психологічної адаптації та професійного становлення;
- профілактика – систематична робота, спрямована на своєчасне запобігання відхиленням у психофізичному розвитку особистості студента, виникненню проблем у міжособистісних стосунках і конфліктних ситуацій в освітньому процесі;
- просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу;
- консультування – багатофункціональна індивідуальна робота щодо вирішення запитів учасників освітнього процесу з питань навчання, міжособистісних стосунків;
- корекція – надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу в кризових ситуаціях;
- прогностика – розроблення і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проєктування змісту і напрямів індивідуального розвитку студентів, визначення тенденцій розвитку міжгрупових відносин.