Вивчення маркетингу як науки і практики в аграрному університеті (тоді інституті) розпочалося на початку 90-х років. У зв’язку з переходом від економіки народного господарства до економіки ринкових відносини були введені дисципліни ринкового напряму: «Маркетинґ», «Основи ринкових відносин», «Біржова справа», «Економіка праці», «Техніко-економічне обґрунтування господарських рішень», «Зовнішньоекономічні зв’язки».
У зв’язку з розширенням блоку навчальних дисциплін ринкового спрямування 1994 р. кафедра економіки сільського господарства та статистики була розділена на дві – кафедру статистики сільського господарства і кафедру економіки, ринкових відносин та маркетингу. В подальшому назва останньої змінювалася: в 1997-му на кафедру економіки та маркетингу, в 2002-му – ринкових відносин та маркетингу, а в 2000-му – на кафедру маркетингу.
Протягом 1991-2003 рр. цей підрозділ очолював д. е. н., проф., академік Української академії економічної кібернетики, відмінник освіти України В. М. Рабштина. Під його керівництвом активізувалася навчально-методична та наукова-дослідна робота: видано 12 підручників та монографій, 27 методичних розробок, понад 100 інших публікацій; аспірантами і здобувачами (серед яких В. В. Гришко, Х. З. Махмудов, В. В. Писаренко,
В. Ф. Іванюта, В. Д. Хурдей) захищено три докторські та п’ять кандидатських дисертацій.
Рабштина В. М. Урядові нагороди: орден Знак Пошани; медалі «За трудову доблесть»,
«За доблесний труд»; відзнаки «Ветеран труда», «Знак пошани», «Знак Пошани Полтавської обласної Ради».
Із 2003 р. і по нині кафедру очолює Володимир Вікторович Писаренко д.е.н., професор. Ним опубліковано понад 80 наукових статей, видано 4 навчальних посібники, 2 монографії. Володимир Вікторович створив наукову школу, чим з успіхом продовжив роботу свого наставника Василя Михайловича Рабштини.
Під керівництвом Володимира Вікторовича кандидатські дисертації захистили: Дорошенко Т. В. (2006 р.), Даниленко В. І. (2008 р.), Зоря О.П. (2009 р.), Дорошенко А.П. (2009 р.), Боровик Т.В., Решетнікова О.В. (2011 р.), Терещенко І.О. (2014 р.), Яснолоб І.О. (2016 р.).
На засіданні спеціалізованої вченої ради Д 44.887.83 2018 р. у Полтавській державній аграрній академії захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук Багорка Марія Олександрівна (тема «Маркетингова стратегія екологізації виробництва аграрних підприємств: теорія, методологія, практика»), науковий консультант – Писаренко Володимир Вікторович.
У 2000 р. організовано філію кафедри на базі ПП «Агроекологія» Шишацького району та у 2008 р. – на базі ТОВ АПК «Докучаєвські чорноземи» Карлівського району.
ПП «Агроекологія» Шишацького району, 2012 р. Студенти і викладачі кафедри маркетингу під час навчальної практики
ТОВ АПК «Докучаєвські чорноземи»
У тісній співпраці з Проектом Аграрного Маркетингу в Україні (USAID) проводилися семінари-тренінги з питань аграрного маркетингу.
Починаючи з 2008 р. щороку кафедра проводить Міжнародну науково-практичну конференцію «Маркетингове забезпечення ринку продовольства», координатори – Даниленко Вікторія Іванівна та Писаренко Володимир Вікторович.
Пленарне засідання V Міжнародної науково-практичної конференції
«Маркетингове забезпечення ринку продовольства», 23-24 квітня 2013 р.
У 2010 р. почалася робота з ліцензування спеціальності «Маркетинг». Не зважаючи на відповідність всім встановленим вимогам, нелегким був шлях до відкриття спеціальності, що тривав п’ять років. Завдяки титанічній роботі адміністрації академії та професорсько-викладацького колективу кафедри, у 2015 р. двері академії відчинилися для першого курсу студентів спеціальності «Маркетинг».
Для організації наукової роботи студентів, під керівництвом Писаренка В.В., створено науковий гурток «Новітній маркетинг». На засіданнях гуртка студенти та викладачі кафедри досліджують актуальні питання маркетингової діяльності відомих підприємств, здійснюють аналіз ринку, проводять маркетингові дослідження.
У 2017-18 рр. на кафедрі започатковано для студентської та учнівської молоді щорічний Конкурс соціальної реклами, що направлений на висвітлення і подолання негативних явищ в суспільстві, координатор – Терещенко Іван Олексійович.
Презентація відео-роботи перед конкурсною комісією, 2018 р.
Наші студенти натхненно працюють в команді викладачів кафедри і проявляють високий рівень теоретичних знань, професійних навичок комунікабельності та креативність при проведенні PR-акцій на кафедрі, в ННІ ЕУПІТ і в університеті.
Презентація кращих конкурсних PR-робіт і нагородження переможців, 2018 р.
Кафедра посилює співпрацю з підприємствами, організаціями і установами для забезпечення сталого розвитку аграрного сектору Полтавщини і України.