10 та 12 грудня 2024 року Національний університет фізичного виховання і спорту України за сприяння Міністерства освіти і науки України, заступника міністра Дмитра Завгороднього та генеральної директорки директорату цифровізації Роксолани Швадчак організував низку лекцій провідних світових експертів, щоб максимально врахувати різні аспекти інтегрування штучного інтелекту в освітній процес.
Захід був відкритим для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, наукових працівників наукових установ та організацій, практичних фахівців, докторантів, аспірантів, студентів і всіх, хто цікавиться інтеграцією штучного інтелекту в освіту й сучасними освітніми технологіями.
Першою була лекція на тему «Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні» («Empowering Ukrainian Higher Education: Navigating the AI Revolution in Teaching and Learning») професорки Роуз Лаккін, докторки філософії з когнітивних та комп’ютерних наук, почесної професорки Університетського коледжу Лондона (Великобританія), засновниці та генеральної директорки Educate Ventures Research Limited, радниці Cambridge University Press and Assessment, співзасновниці Інституту етичного штучного інтелекту в освіті, президентки Центру самостійного навчання та членкині Наукового консультативного комітету Міністерства освіти Великобританії. Професорка Лаккін розкрила трансформаційний потенціал штучного інтелекту в українській вищій освіті, висвітлюючи можливості персоналізованого навчання, автоматизації оцінювання та аналізу даних, а також виклики, пов’язані з етикою, конфіденційністю та готовністю закладів освіти до них.
Другою була лекція на тему «Генеративний штучний інтелект і освіта: можливості та виклики» («Generative AI and Education: Opportunities and Issues») професора Майка Шарплза, доктора філософії зі штучного інтелекту, почесного професора Інституту освіти Відкритого університету (Великобританія). Професор Шарплз розглянув, як генеративний ШІ, зокрема ChatGPT, змінює освіту, виконуючи завдання від написання есе до створення планів занять. Лекція охопила й виклики, такі як розпізнавання робіт, створених ШІ, розроблення політик для його використання в освіті, а також програми «ШІ-грамотність» для викладачів і студентів.
Обидві лекції були максимально практичними, відкрили нові горизонти для всіх слухачів та сприяли глибшому осмисленню ролі технологій у сучасній освіті.