21 травня 2021 року відбулася зустріч першокурсників спеціальності 101 «Екологія» з керівницею психологічної служби, практичною психологинею Плаксієнко І. Л. із метою обговорення результатів дистанційної форми навчання та психологічної комфортності освітнього онлайн-середовища.
Здобувачі вищої освіти дискутували про переваги та недоліки дистанційної форми навчання, обговорили низку питань щодо комфортності та успішності онлайн-навчання:
• Що заважало швидко адаптуватися до дистанційної форми навчання?
• Які внутрішні й зовнішні ресурси були необхідні для успішного переходу до онлайн-навчання?
• Чи були зручними запропоновані платформи дистанційного навчання?
• Які інструменти спілкування в дистанційному навчанні виявилися найефективнішими (електронна пошта, чат, форум, відеоконференція)?
• Чи були достатніми зворотний зв’язок і психологічна підтримка викладачів?
Для більш детального знайомства з основами побудови стратегій ділового спілкування студенти виконали тренінгові вправи на психологічну складову спілкування та невербальні засоби вираження інформації. Адже психологи встановили, що в процесі взаємодії людей 60–80 % комунікацій здійснюється завдяки невербальним засобам вираження і лише 20–40 % інформації – за допомогою вербальних.
Реалії сьогодення такі, що ефективне використання дистанційних технологій стає необхідною умовою оптимізації навчального процесу, а для їх практичної реалізації потрібні не тільки певні організаційні заходи, а й творчий підхід і врахування соціально-психологічного аспекту взаємодії викладач – студент.