Навчання здобувачів вищої освіти згідно із сучасними стандартами та вимогами до освітньо-професійних програм передбачає опанування не лише професійних (hard skills), але й універсальних компетенцій (soft skills), до останніх належать соціальні, лідерські, вольові, інтелектуальні.
Гармонійний розвиток як професійних, так і універсальних компетенцій – один з найважливіших засобів підвищення якості підготовки спеціалістів у вищій школі. Це комплекс заходів наукового, методичного, організаційного характеру, що забезпечує опанування всіма здобувачами вищої освіти навичок комунікабельності, відповідальності, цілеспрямованості, ініціативності, креативності, стресостійкості.
З метою реалізації цих заходів кафедра публічного управління та адміністрування Полтавської державної аграрної академії ініціювала створення на кафедрі Діалогової платформи «Публічний простір» (далі Платформа) задля обміну думками, пошуку синергії, об’єднання зусиль для генерування ідей та реалізації проєктів.
Концепція платформи передбачає залучення до співпраці здобувачів вищої освіти не лише студентів спеціальності Публічне управління та адміністрування, а й інших спеціальностей Навчально-наукового інституту економіки, управління, права та інформаційних технологій та факультетів ПДАА. У перспективі чекаємо на Платформі відкриту до самовдосконалення молодь нашої академії.
Для започаткування Платформи 24 лютого 2020 року відбулися загальні збори здобувачів вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійними (науковими) програмами спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування. У зборах також брали участь викладачі кафедри публічного управління та адміністрування, представники директорату Навчально-наукового інституту економіки, управління, права та інформаційних технологій і студентської ради факультету.
Завідувач кафедри Т.М. Лозинська ознайомила учасників з цілями роботи Платформи, серед них: залучення здобувачів вищої освіти до формування освітньо-професійних програм спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування; реалізація концепції студентоцентризму шляхом вивчення думки здобувачів вищої освіти щодо якості освітнього процесу, форм і методів викладання та формування партнерських стосунків між здобувачами вищої освіти та викладачами; формування навичок soft skills на основі розвитку вміння формулювати та відстоювати власні позиції, бути лідером громадської думки, виявляти організаторські здібності, налагоджувати комунікації між здобувачами вищої освіти, викладачами, керівництвом ПДАА та громадськістю; оволодіння знаннями щодо академічної доброчесності, основних аспектів реформування публічного управління; поглиблення досліджень за проблематикою наукової діяльності кафедри публічного управління та адміністрування; виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до самовдосконалення здобувачів вищої освіти.
Основні завдання Платформи визначені як:
-
залучення до діяльності здобувачів вищої освіти, які виявляють інтерес до організаційної роботи;
-
сприяння професійному розвитку здобувачів вищої освіти, ознайомлення їх з новими можливостями для особистісного зростання;
-
формування спільноти однодумців, об’єднаних спільними цінностями;
-
створення ефективної системи взаємодії і комунікації між усіма учасниками діалогу на Платформі в межах реалізації її мети та завдань діяльності;
-
знайомство з успішними експертами, консультантами, коучерами та діячами сфери публічного управління.
Загальне керівництво роботою Платформи буде здійснювати завідувач кафедри публічного управління та адміністрування.
Організація та контроль поточної роботи Платформи буде здійснюватися на засадах співголовування: керівник від кафедри та представник від здобувачів вищої освіти, які навчаються на спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування, обраний відкритим голосуванням на загальних зборах.
На загальних зборах було обговорено «Положення про Діалогову платформу для здобувачів вищої освіти «Публічний простір» кафедри публічного управління та адміністрування Полтавської державної аграрної академії».
Відкритим голосуванням на альтернативній основі було обрано співголову від здобувачів вищої освіти – Олександра Рукавицю, студента 2 курсу.
Також було визначено основні напрями роботи Діалогової платформи «Публічний простір» на 2020 р.
Учасники зборів обговорили питання забезпечення студоцентрованого підходу та можливостей формування індивідуальної освітньої траєкторії. Проведено опитування «Цілі та програмні результати навчання очима студентів як стейкхолдерів».
Бажаємо всім учасникам Платформи творчої та продуктивної роботи!