25 березня Полтавська державна аграрна академія приєдналася до найбільшого одночасного заняття з пошуку фактів «Не віррр-перевіррр», яке відбулось в 400 локаціях у кожній області України в рамках проекту «Вивчай та розрізняй» міжнародної організації IREX.
Методологія інтерактивного «Не вір – перевір!» була розроблена фахівцями IREX в межах освітнього проекту «Вивчай та розрізняй» за підтримки Посольств США та Великої Британії в Україні.
В академії до зазначеної ініціативи, що була організована Комісією з питань освіти, науки та законності ФЕМ, приєдналось понад 30 осіб (серед яких студенти всіх факультетів ПДАА, школярі та викладачі).
Заняття відкрили декан факультету Економіки та менеджменту Галич Олександр Анатолійович, який підкреслив важливість медіа грамотності та критичного мислення, якими кожен має керуватись у сучасному інформаційному просторі, та заступник декана ФЕМ з виховної роботи Терещенко Іван Олексійович, який наголосив, що такого роду навички вкрай необхідні молоді та особливо важливі під час виборів, коли на нас направлена велика кількість інформації.
Заняття проводилось напередодні виборів, щоб надати громадянам навички критичного сприйняття інформації. За 90 хвилин, дотримуючись толерантності (без посилань на прізвища та політичні партії), учасників навчили відокремлювати факти від суджень, вимикати емоції, помічати фейки, перевіряти інформацію про кандидатів та аналізувати результати соціологічних опитувань і рейтингів.
Студенти тренувалися в пошуку фактів, маніпуляцій, які використовуються в передвиборчій кампанії. Досліджували, яким чином працюють всі ці процеси. Щоб розуміти, як відбувається вплив на прийняття рішень. Особливо тих, від яких залежить майбутнє країни. Щоб голос виборця був виваженим наприкінці березня й надалі. Щоб його ніхто не вкрав. Щоб це було насправді те, чого хоче виборець, а не під впливом якихось технологій та маніпуляцій чи емоцій.
А для цього варто визначати джерела інформації, дивитися за межами заголовків, перевіряти посилання та обґрунтування матеріалу, зважати на власну упередженість.
За методикою, розробленою IREX, медіаграмотності навчав вигаданий персонаж – кіт, пояснюючи складні речі – простими словами. Учасників особливо вразило як маніпулюють у соціологічних дослідженнях, щоб надалі бути особливо обережними з прийняттям рішень.
Захід пройшов за ініціативи міжнародної організації IREX в рамках проекту «Вивчай та розрізняй» за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні, Посольства Великої Британії в Україні, у партнерстві з Міністерством освіти та науки України.
t.me/fem_news