Неформальна освіта — це можливості для саморозвитку!

Неформальна освіта — це можливості для саморозвитку!

 
    Упродовж ІІ семестру 2023/2024 навчального року студенти 2 курсу освітньої програми Ветеринарна медицина другого (магістерського) рівня вищої освіти активно опановували онлайн-курси, присвячені питанням благополуччя тварин і птахів, на платформі Coursera.
     Найбільш популярним серед студентів був курс «The Truth About Cats and Dogs» / «Правда про собак і котів», запропонований Единбурзьким університетом (University of Edinburgh) (Шотландія). Його пройшли та отримали відповідні сертифікати 26 наших студентів: Шніткова О., Шепель К., Індєйкіна А., Полулях В., Лихошвай В., Павляк Т., Симоненко К., Петраш Є., Кривошеєва С., Лесікова А., Білоус А., Лисенко А., Кононенко Д., Сахненко С., Овчаренко Д., Никін А., Монастирська М., Гордієнка А., Ландар Д., Купріян А., Козуб М., Кан О., Литвиненко Є., Животовська А., Оніщук Т. і Безгула А. На курсі студенти вивчали особливості поведінки, зокрема й проблемної, та мову тіла собак і котів, їхні відчуття, сприйняття, проблеми у стосунках з людиною та іншими тваринами, а також дізналися, як поліпшити якість життя котів і собак, про яких піклуються люди.
     Курс «Animal Behaviour and Welfare» / «Поведінка і добробут тварин», запропонований Единбурзьким університетом, пройшли та отримали відповідні сертифікати 11 наших студентів: Шепель К., Алмазова Є., Богайчик А., Кузьменко К., Яценко Д., Біленко Ю., Ліненко А., Рева М., Пилипенко М., Діденко О., Сакун В. На курсі студенти ознайомилися з історією і концепцією поняття добробуту тварин та опанували методи оцінки поведінки і добробуту тварин-компаньйонів, сільськогосподарських і диких тварин.
     Курс «Chicken Behaviour and Welfare» / «Поведінка і добробут курей», запропонований Единбурзьким університетом, пройшли та отримали відповідні сертифікати три студентки: Шепель К., Гурська В. і Кривошеєва С. Під час проходження онлайн-курсу вони вивчали принципи поведінки та добробуту курей, а також поведінкові та фізіологічні показники, які можна використовувати для оцінки їхнього добробуту. Основну увагу при цьому було приділено курям-несучкам і бройлерам. Особливо цікавою була інформація про особливості сенсорного сприйняття та мотивацію свійських птахів, основні моделі їхньої поведінки, оцінювання добробуту з урахуванням поведінкових і фізіологічних методів. Загалом курс дав змогу краще зрозуміти загальні проблеми добробуту птахів і способи його поліпшення.
    Курс «Equine Welfare and Manegment» / «Добробут і управа кіньми Добробут коней та керування ними», запропонований Каліфорнійським університетом (University of California) (м. Девіс, США), пройшли та отримали відповідні сертифікати дві студентки: Шепель К. і Кривошеєва С. Курс дав змогу їм вивчити правила правильного догляду за кіньми, фізичні вправи та умови, потрібні для створення належного та безпечного для тварин середовища: покриття підлоги, опори, заходи безпеки тощо. Особливо детально було висвітлено питання щодо методів оцінки стану гідратації та ознак зневоднення у коней і способів реагування на нього. Цікавими були питання щодо найбільш поширених травм і хвороб, визначення характеристик здорових коней. Курс також дав змогу опанувати цінні навички розпізнавання загальних симптомів хвороб, дискомфорту та болю у коней.
     Курс «Dog Emotion and Cognition» / «Емоції та пізнання у собак», запропонований Дюкським університетом (Duke University) (США), пройшов та отримав відповідний сертифікат студент Камленок В. У цьому курсі було детально схарактеризовано когнітивні особливості собак і причини високого рівня їхньої соціальної толерантності до людей. Курс дав змогу вивчити здібності собак до розв’язання фізичних проблем порівняно з іншими тваринами, критично проаналізувати найбільш поширені міфи про відмінності між породами собак і стереотипи про "агресивні породи", детально ознайомитися з літературою та дослідженнями на тему агресії у собак, а також зрозуміти важливість урахування особливостей пізнання у собак під час обрання правильних стратегій дресування та утримання.
     Під час проходження онлайн-курсів студенти здобули чимало нових знань, успішно виконали всі тестові завдання й отримали сертифікати та позитивні враження. Приємним бонусом стало визнання результатів навчання, здобутих у неформальній освіті,  за частиною освітнього компонента «Гігєна та добробут тварин», яке здійснила викладачка курсу Лавріненко Інна, доцентка кафедри інфекційної патології, гігієни, санітарії та біобезпеки ПДАУ.
Неформальна освіта — це чудові можливості для формування індивідуальної освітньої траєкторії, здобуття нових знань і самореалізації, а досвід, набутий унаслідок саморозвитку, гармонійно доповнює той, який студенти здобувають в університеті.
 
Бажаємо нашим студентам нових здобутків і реалізації усіх задумів!