Психологічний тренінг із формування позитивного мислення

У 1905 році Вільям Джемс (американський психолог і філософ, автор впливових книг із психології, педагогічної психології, психології регалії та містицизму) довів, що зміна психологічної установки впливає на реальність, у якій живе людина.

Як свідчить досвід і практика, період перед сесією для здобувачів вищої освіти усіх без винятку курсів є найбільш психологічно напруженим, особливо після тривалого дистанційного навчання і карантину. Для людини природним є відчувати дискомфорт від екзаменів. Щоб допомогти молоді  досягти якнайкращих результатів і високих оцінок навчальних досягнень соціальна педагогиня психологічної служби ПДАА Юлія Овсієнко провела психологічний тренінг, метою якого стало формування позитивного мислення у студентів першого курсу спеціальності 208 Агроінженерія.

 

Під час тренінгу були використані досвід і поради керівника психологічної служби ПДАА Ірини Плаксієнко та розроблені психологами-практиками вправи та фрагменти методик [1, с. 220–241; 2].

Зустріч проходила під гаслами: «Мислити позитивно – це перший крок щоб стати самому позитивним» і «Кожен має виробити активну позицію: «Я можу!», «Тільки від мене залежить моє життя!», «Я вірю в себе і у свій успіх!»

Студенти 1 курсу переконалися, що позитивне мислення – це вміння перетворювати негатив у будь-якій життєвій ситуації на позитив.

 

Здобувачі вищої освіти зацікавилися такими вправами, як «Баланс», під час виконання якої студенти формально оцінювали на аркуші паперу життєву ситуацію, зазначаючи «мінуси» і «плюси», якими б можна було її охарактеризувати; «Добре – погано» – вправа на тренування гнучкості сприйняття подій, коли висловлювання одного учасника тренінгу продовжується наступним, який бере попереднє обґрунтування як основу фрази і дає йому протилежну оцінку, обґрунтовуючи її; «Відштовхнутися від дна», суть цієї вправи полягає не тільки в уявному моделюванні безвихідної ситуації, що у психології має умовну назву «дно», а й у пошуку варіантів виходу із неї, можливих наслідків як позитивних, так і негативних, які повинен бачити «постраждалий»; «Лист ювіляру» – відпрацювання асоціативної техніки планування розвитку особистої ефективності та іміджу, суть якої зводиться до написання вітального листа самому собі із побажаннями саме тих заслуг і перемог, що є актуальними для кожного, та інші, не менш цікаві, корисні й нескладні, але дієві вправи від психологів-практиків, які доцільно використовувати самостійно не тільки студентам, а й усім, хто бажає змінити своє життя на краще [1, с. 220–241].

 

Тренінг пройшов в атмосфері довіри, відкритості та психологічного комфорту. Студенти переконалися, що їхній психічний стан залежить тільки від того, як вони самі сприймають ситуацію і які шляхи вирішення життєвих негараздів обирають. А фізичне здоров’я є віддзеркаленням психічного стану. Тож залишилося на останок усім учасникам навчально-виховного процесу побажати гарного настрою і міцного здоров’я!

Соціальна педагогиня

Полтавської державної аграрної академії Юлія Овсієнко

 

Електронні ресурси:

1. Афанасьєва Н. Є., Перелигіна Л. А ТЕОРЕТИКО... URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/bitstream/123456789/4053/1/%D0%9C%D0%A1%D0... (дата звернення: 16.06.2021).

2. Ласкаво просимо до психологічної служби | Полтавський державний аграрний університет. URL: https://www.pdaa.edu.ua/content/laskavo-prosymo-do-psyhologichnoyi-sluzhby (дата звернення: 16.06.2021).

 

Аудиторія: 

Діяльність: