Смарт-технології в освітньому процесі ПДАУ

 
На сьогодні у більшості ЗВО лабораторні заняття проводять традиційно, використовуючи методичні вказівки, в яких детально описано, що треба робити. Однак з упровадженням нових освітніх стандартів з’явилися вимоги до компетентностей і результатів навчання студентів, які неможливо повністю забезпечити традиційними методами. На кафедрі будівництва та професійної освіти інженерно-технологічного факультету Полтавського державного аграрного університету було розроблено метод проведення лабораторних занять з використанням смартфонів. Ця методика ґрунтується на підключенні програм до засобів вимірювання та баз використання нормативної літератури, бібліотек та інших джерел.
 
Методику було апробовано на лабораторному занятті на тему "Визначення властивостей металу при випробуванні металевих матеріалів на розтяг" за ДСТУ ISO 6892-1:2019. Для проведення цього заняття було модернізовано  універсальну випробувальну машину відповідно до стандарту, розроблено електронний модуль реєстрації вимірюваних характеристик з передачею даних у мережу та програму на смартфоні / ноутбуку. Модернізоване обладнання пройшло метрологічну експертизу у ДП «Полтавастандартметрологія», що забезпечує достовірність результатів випробувань.
 
Завдяки такому підходу студенти мають змогу   брати участь у лабораторних заняттях, використовуючи не методичні вказівки, а стандарти, що наближує їх до реальних виробничих умов виконання завдань. Для виконання лабораторного заняття студенту потрібно знайти потрібні залежності, оформити звіт згідно зі стандартом, отриманим з відповідною базою та сформулювати висновки.
Ці впровадження стали можливими завдяки підтримці ректора Університету Олександра ГАЛИЧА та декана факультету Олександри БІЛОВОД. Модернізацію обладнання провели професор Володимир ШУЛЬГІН і доцент Олег ІВАНОВ з кафедри будівництва та професійної освіти.
 
Модернізація обладнання відповідно до чинних нормативних документів і метрологічна експертиза сприяють поліпшенню практичної підготовки студентів, забезпечуючи набуття ними необхідних компетентностей і програмних результатів освітніх програм, таких як Технології будівельних конструкцій, виробів і матеріалів та Сільськогосподарське будівництво. Це також забезпечує наукові роботи більш достовірною інформацією завдяки комплексному використанню відеофіксації досліджень зразків, тепловізійної зйомки та встановлення інших характеристик і властивостей.