24 жовтня 2024 року відбулася інформаційно-пізнавальна екскурсія здобувачів вищої освіти за ОПП Облік і оподаткування в головний офіс компанії TA-DA: організація складського обліку, головні напрями роботи департаментів, можливості працевлаштування, особистісного та карʼєрного розвитку.
TA-DA – мережа супермаркетів із широким асортиментом товарів для дому. Компанія заснована у 2000 році, але як повноцінна мережа супермаркетів TA-DA працює з 2019 року. На сьогодні у компанії є 50 супермаркетів у 25 містах України, щоквартально відкривається близько чотирьох нових. Торгові площі супермаркетів дають змогу розмістити понад 20 тисяч товарів і створюють покупцям комфортні умови для шопінгу.
Із метою реалізації практико-орієнтованого підходу в навчанні за освітньою програмою Облік і оподаткування здобувачі третього курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти поглибили свої теоретичні знання з дисципліни «Економічний контроль» через ознайомлення з досвідом фахівців-практиків у частині формування системи внутрішнього контролю в компанії ТА-DA. Екскурсанти переконалися, що організація внутрішнього контролю є структурованою системою заходів і процедур, яка сприяє забезпеченню надійності та прозорості діяльності компанії. Крім того, визначені менеджментом ключові напрями контролю реалізуються відповідними департаментами, із впровадженням механізму зворотного зв’язку між підрозділами для постійного моніторингу й вдосконалення системи контролю.
У рамках вивчення тематики «Облік у торгівлі» навчальної дисципліни «Облік у галузях економіки» студенти відвідали склад компанії. Облік товарів на складі є ключовим елементом ефективного управління запасами. Він дає змогу підприємствам точно відстежувати наявність товарів, їх рух і стан, що забезпечує безперервність бізнес-процесів і задоволення потреб клієнтів. Екскурсанти дізналися, як проводити оприбуткування, списання та переміщення товарів, за якими документами їх видавати, що робити в разі недопостачання, як чинити з бракованими позиціями тощо.
Головні етапи обліку товарів:
- приймання товарів: після отримання товарів потрібно провести їх перевірку на відповідність замовленню – візуальний огляд, перевірку кількості та якості;
- запис у системі: всю інформацію про прийняті товари слід внести в облікову систему. Сучасні програмні рішення автоматизують цей процес, зменшуючи ймовірність помилок;
- зберігання: правильна організація складу має велике значення. Товари повинні бути розташовані так, щоб забезпечити легкий доступ до них і зменшити час на їх пошук;
- переміщення товарів: у разі пересування товарів між різними секціями складу чи до інших відділів потрібно оновлювати облікові записи, щоб завжди мати актуальну інформацію;
- інвентаризація: завдяки регулярній перевірці запасів можна виявити нестачу чи надлишки, а також зменшити ризики втрат. Інвентаризацію можна проводити щомісяця або щоквартально, це залежить від обсягів товарів;
- аналіз даних: збір та аналіз інформації про товарні запаси сприяє прийняттю обґрунтованих рішень щодо поповнення запасів, зниження витрат і поліпшення обслуговування клієнтів.
Облік товарів на складі не лише забезпечує контроль за запасами, але й сприяє зростанню ефективності підприємства.