20 лютого у Полтавському державному аграрному університеті розпочався масштабний освітній тренінг «Новації в українській вищій освіті: можливості, рамки, перспективи». Цей захід об'єднав провідних науковців, експертів із питань освіти та представників закладів вищої освіти.
Розпочав роботу тренінгу президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», професор Варшавського університету Тарас Фініков. У своїй вітальній промові він наголосив на важливості новацій у вищій освіті та можливостях, які вони відкривають для студентів і викладачів. Пан Фініков підкреслив, що метою тренінгу є поглиблення знань і розвиток компетенцій викладачів у застосуванні інноваційних методів навчання. Він також зазначив, що лекторами програми є провідні викладачі та дослідники з України та міжнародні експерти.
Ректор Полтавського державного аграрного університету Олександр Галич привітав учасників від імені колективу Університету та висловив подяку Тарасу Фінікову за його роботу та зусилля у згуртуванні людей, які мають знання та бачення щодо розвитку системи вищої освіти в Україні. Він відзначив, що саме завдяки таким заходам, як цей тренінг, учасники мають можливість обмінюватися досвідом, ділитися власними напрацюваннями та переймати кращі практики.
Олександр Анатолійович наголосив на готовності Полтавського державного аграрного університету до змін і створення сучасного освітнього середовища, яке сприятиме розвитку як колективу Університету, так і студентів, які тут навчаються. Він підкреслив, що майбутнє закладів вищої освіти неможливе без активної та тісної співпраці з практиками, представниками бізнесу та органами державної влади. Також зазначив важливість адаптації освітніх програм до вимог сучасного ринку праці, щоб випускники університетів були конкурентоспроможними та затребуваними фахівцями. Він підкреслив, що цей тренінг є чудовою платформою для побудови мережі контактів між людьми, які працюють у системі освіти, та для обміну кращими практиками.
На завершення ректор ПДАУ побажав усім учасникам продуктивного дня, сповненого новими знаннями та відкриттями, щоб кожен тут знайшов своє...
Ректор Полтавського університету економіки і торгівлі Олексій Нестуля подякував організаторам за їхні зусилля у проведенні тренінгу і зазначив, що такі заходи є надзвичайно важливими для обміну досвідом та обговорення актуальних питань, що стоять перед вищою освітою в Україні. Ректор підкреслив, що успіх реформ залежить від активної участі кожного члена освітянської спільноти, та висловив сподівання, що тренінг стане платформою для конструктивного діалогу та сприятиме розвитку інновацій в освіті.
Перший день тренінгу був насичений цікавими доповідями та обговореннями. Серед ключових тем, які розглядалися на заході, були:
• Освіта дорослих та міждисциплінарність у нових освітніх програмах. Лариса Шаульська, голова галузевої експертної ради НАЗЯВО «Соціальні і поведінкові науки», представила доповідь, у якій розглянула питання розвитку освіти дорослих та інтеграції міждисциплінарних підходів у сучасні освітні програми;
• Заклади вищої освіти у світі освітніх та професійних кваліфікацій. Сергій Мельник, міжнародний експерт з питань національних систем кваліфікацій Європейського фонду освіти, проаналізував місця закладів вищої освіти у системі освітніх та професійних кваліфікацій;
• Запровадження дуальної форми здобуття освіти. Євгеній Кошеленко, декан електротехнічного факультету НТУ «Дніпровська політехніка», поділився досвідом запровадження дуальної форми навчання та її перевагами для студентів і роботодавців;
• Нові підходи у підготовці кадрів у контексті євроінтеграції. Сергій Мельник також представив експертну оцінку нових підходів до підготовки кадрів в умовах євроінтеграції.
Одна з найважливіших частин першого дня тренінгу «Новації в українській вищій освіті: можливості, рамки, перспективи» – консультативні сесії для гарантів освітніх програм і науково-педагогічних працівників. Учасники мали змогу отримати вичерпні відповіді на актуальні запитання щодо розроблення, акредитації та поліпшення освітніх програм у своїх спеціальностях.
Консультації проводили експерти Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
ГЕР 03 («Гуманітарні науки») Олена Сминтина – голова ГЕР 03, доктор історичних наук, керівник Центру забезпечення якості освіти, професор Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. (Формат: відеоконференція).
Обговорювалися вимоги до гуманітарних освітніх програм, академічна доброчесність, сучасні викладацькі методики.
ГЕР 07.2 («Управління та адміністрування»)
Ірина Труніна – голова ГЕР 07.2, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та маркетингу.
Аналізувалися сучасні вимоги до освітніх програм управлінського напряму, міжнародний досвід і критерії оцінювання якості освіти.
ГЕР 10 («Природничі науки»)
Григорій Дмитрів – заступник голови ГЕР 10, доктор хімічних наук, декан хімічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка.
Обговорювалися STEM-методології, інновації у викладанні природничих дисциплін і партнерство між ЗВО.
ГЕР 12 («Інформаційні технології»)
Ірина Удовик – голова ГЕР 12, кандидат технічних наук, декан факультету інформаційних технологій Національного технічного університету «Дніпровська політехніка».
Розглядалися питання цифровізації освітнього процесу, співпраці з IT-компаніями та впровадження нових технологій.
ГЕР 13 («Механічна інженерія»)
Микола Мельничук – заступник голови ГЕР 13, кандидат технічних наук, завідувач кафедри матеріалознавства Луцького національного технічного університету.
Обговорювалися механізми дуальної форми здобуття освіти, партнерство з виробничими підприємствами.
ГЕР 24 («Сфера обслуговування»)
Мирослава Босовська – голова ГЕР 24, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту готельно-ресторанного бізнесу Державного торговельно-економічного університету.
Розглядалися компетенції, потрібні для сучасної сфери обслуговування, міжнародні стандарти в готельно-ресторанному бізнесі.
Ці консультації стали надзвичайно цінними для освітян. Учасники отримали не лише відповіді на свої запитання, а й практичні поради щодо вдосконалення освітніх програм. Усі сесії відзначалися високим рівнем дискусій та активністю учасників. Попереду ще більше дискусій і практичних напрацювань.
Перший день тренінгу продемонстрував високу зацікавленість університетської спільноти у нових підходах до освіти. Полтавський державний аграрний університет продовжує відігравати ключову роль у розбудові сучасної української освіти, слугуючи платформою для обміну досвідом і впровадження інновацій.