20 -21 лютого у Полтавському державному аграрному університеті відбувся масштабний освітній тренінг
«Новації в українській вищій освіті: можливості, рамки, перспективи»
Розпочав роботу тренінгу президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», професор Варшавського університету Тарас Фініков, який окреслив, що метою тренінгу є поглиблення знань і розвиток компетенцій викладачів у застосуванні інноваційних методів навчання. Він також зазначив, що лекторами програми є провідні викладачі та дослідники з України та міжнародні експерти.
Серед ключових тем 20 лютого були:
• Освіта дорослих та міждисциплінарність у нових освітніх програмах. Лариса Шаульська, голова галузевої експертної ради НАЗЯВО «Соціальні і поведінкові науки», представила доповідь, у якій розглянула питання розвитку освіти дорослих та інтеграції міждисциплінарних підходів у сучасні освітні програми;
• Заклади вищої освіти у світі освітніх та професійних кваліфікацій. Сергій Мельник, міжнародний експерт з питань національних систем кваліфікацій Європейського фонду освіти, проаналізував місця закладів вищої освіти у системі освітніх та професійних кваліфікацій;
• Запровадження дуальної форми здобуття освіти. Євгеній Кошеленко, декан електротехнічного факультету НТУ «Дніпровська політехніка», поділився досвідом запровадження дуальної форми навчання та її перевагами для студентів і роботодавців;
Учасники мали змогу отримати вичерпні відповіді на актуальні запитання щодо розроблення, акредитації та поліпшення освітніх програм у своїх спеціальностях.
Консультацію для гарантів та представників кафедр ННІ АСЕ проводив експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти ГЕР 10 («Природничі науки»)
Григорій Дмитрів – заступник голови ГЕР 10, доктор хімічних наук, декан хімічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка.
На зустрічі обговорювалися STEM-методології, інновації у викладанні природничих дисциплін і партнерство між ЗВО.
Учасники отримали не лише відповіді на свої запитання, а й практичні поради щодо вдосконалення освітніх програм. Усі сесії відзначалися високим рівнем дискусій та активністю учасників.
21 лютого учасники продовжили обговорення стратегічних напрямів розвитку вищої освіти в Україні, зокрема забезпечення якості, модернізації освітнього процесу та інтеграції українських університетів у європейський освітній простір.
Ключовим спікером другого дня тренінгу став Михайло Винницький, заступник міністра освіти і науки України. У своїй доповіді він представив стратегічні напрями розвитку вищої освіти в Україні та означив ключові завдання Міністерства освіти і науки на 2025 рік.
Наталія Стукало, заступниця голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), представила доповідь про сучасні тенденції у сфері якості освіти.
Григорій Мозолевич, представник Міністерства освіти і науки України, розкрив особливості наукової атестації університетів та нові критерії оцінювання наукових досліджень.
Олександр Хименко, керівник секретаріату НАЗЯВО, презентував нове положення про акредитацію освітніх програм і його вплив на конкурентоспроможність українських університетів.
Після кожної доповіді відбувалося активне обговорення та відкрита сесія запитань – відповідей, завдяки чому учасники тренінгу отримали професійні роз’яснення щодо нагальних проблем освітньої сфери, а також мали змогу поділитися власним досвідом.
Захід продемонстрував високий рівень зацікавленості освітян у процесах модернізації освіти та підтвердив прагнення української академічної спільноти до змін.