21 лютого у Полтавському державному аграрному університеті відбувся другий день масштабного освітнього тренінгу «Новації в українській вищій освіті», який зібрав провідних освітян, науковців і представників влади.
Учасники продовжили обговорення стратегічних напрямів розвитку вищої освіти в Україні, зокрема забезпечення якості, модернізації освітнього процесу та інтеграції українських університетів у європейський освітній простір.
Тарас Фініков, президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», професор Варшавського університету, відкрив роботу другого дня тренінгу, підбивши підсумки попередніх дискусій. Він подякував учасникам за активну залученість і наголосив на важливості порушених питань для подальшого реформування вищої освіти.
Євген Кончаковський, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОВА, звернув увагу на роль подібних заходів у розбудові конкурентоспроможної та інноваційної системи освіти.
Ключовим спікером другого дня тренінгу став Михайло Винницький, заступник міністра освіти і науки України. У своїй доповіді він представив стратегічні напрями розвитку вищої освіти в Україні та означив ключові завдання Міністерства освіти і науки на 2025 рік.
Основні тези виступу:
• формування сучасної мережі університетів, що забезпечують високу якість освіти та створюють умови для самореалізації молоді;
• запровадження грантової підтримки для студентів та університетів, що дасть змогу підвищити доступність якісної освіти;
• прозоре фінансування та розширення прав студентів, що сприятиме демократизації освітнього середовища;
• модернізація закладів вищої освіти та підвищення рівня автономії університетів в ухваленні управлінських рішень;
• оновлення освітніх програм відповідно до європейських стандартів і потреб сучасного ринку праці.
Після виступу учасники тренінгу мали унікальну можливість поставити Михайлу Винницькому запитання та отримати вичерпні відповіді щодо актуальних питань розвитку вищої освіти.
Антон Чубенко, заступник голови Полтавської обласної військової адміністрації, висловив підтримку ініціативам щодо модернізації освіти та її адаптації до сучасних викликів. Він наголосив на потребі тісної взаємодії між державою, освітніми закладами та роботодавцями, що сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців для економіки країни.
Окрім стратегічного бачення реформування, під час другого дня тренінгу було розглянуто ключові аспекти забезпечення якості вищої освіти.
Наталія Стукало, заступниця голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), представила доповідь про сучасні тенденції у сфері якості освіти.
Григорій Мозолевич, представник Міністерства освіти і науки України, розкрив особливості наукової атестації університетів та нові критерії оцінювання наукових досліджень.
Олександр Хименко, керівник секретаріату НАЗЯВО, презентував нове положення про акредитацію освітніх програм і його вплив на конкурентоспроможність українських університетів.
Після кожної доповіді відбувалося активне обговорення та відкрита сесія запитань – відповідей, завдяки чому учасники тренінгу отримали професійні роз’яснення щодо нагальних проблем освітньої сфери, а також мали змогу поділитися власним досвідом.
Другий день тренінгу в Полтавському державному аграрному університеті став потужною платформою для діалогу між представниками уряду, академічної спільноти та студентства. Захід продемонстрував високий рівень зацікавленості освітян у процесах модернізації освіти та підтвердив прагнення української академічної спільноти до змін.
Полтавський державний аграрний університет вкотре підтвердив свій статус як одного з ключових центрів інновацій у вищій освіті.
Підсумки тренінгу, нові ідеї та напрацьовані рішення ляжуть в основу подальшого вдосконалення освітнього процесу, забезпечуючи підготовку конкурентоспроможних фахівців для української та світової економіки.
Освіта – це не лише знання, а й можливості для розвитку, самореалізації та творення майбутнього. Завдяки подібним заходам Україна робить впевнені кроки до якісної, сучасної європейської освіти!