Здобувачі вищої освіти є безпосередніми учасниками процесу удосконалення освітніх програм

В цьому вкотре переконалися здобувачі вищої освіти факультету обліку та фінансів 13 листопада 2024 року під час зустрічі з деканом факультету, кандидатом економічних наук, доцентом, процесором кафедри фінансів, банківської справи та страхування Безкровним Олександром Валентиновичем та заступником декана, кандидатом економічних наук, доцентом, професором кафедри обліку та оподаткування Легою Ольгою Василівною на тему «Перегляд освітніх програм. Формування індивідуальної освітньої траєкторії».

Учасники зустрічі отримали детальну інформацію від спікерів про процедуру перегляду освітніх програм. Було підкреслено, що зміни відбуваються, перш за все, з огляду на змінами реалій сучасного ринку праці, необхідності забезпечення конкурентоздатності випускників. В процесі оновлення освітніх програм враховуються пропозиції стейкхолдерів, серед яких важливою складовою є здобувачі вищої освіти та випускники.

Докладно розкрито всі етапи перегляду освітніх програм. Зазначено, що на першому етапі розробляється проєкт освітньої програми. В складі робочої групи є як науково-педагогічні працівники, так і здобувачі вищої освіти та стейкхолдери. Проєк проходить схвалення випусковою кафедрою та радою з якості відповідного напряму підготовки.

Важливим є етап громадського обговорення проєкту освітньої програми, під час якого з пропозиціями можуть виступити всі бажаючі, і, звісно, здобувачі вищої освіти. Важливим етапом удосконалення освітніх програм є розширене засідання з обговорення проєкту та узагальнення пропозиції щодо проєкту, формування та оприлюднення узагальнюючої таблиці пропозиції. На цьому етапі також важлива активна участь здобувачів освітньої програми та зовнішніх стейкхоледрів.

Завершальними кроками процесу перегляду освітніх програм є схвалення їх на засіданнях кафедр, рад з якості університету, вчених радах факультетів та університету. Схвалена та затверджена освітня програма оприлюднюється на сайті університету.

Переважна більшість присутніх підтвердила, що попереднє ознайомлення з освітньою програмою під час вступу до університету стало важливим свідомим кроком визначення в бажанні здобувати вищу освіту, розумінні змісту освітньої діяльності за обраною спеціальністю.

Другою складовою зустрічі стало представлення спікерами змісту та елементів формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти. Було визначено, що індивідуальна освітня траєкторія – це можливість самореалізуватися в освітньому процесі. Для здобувачів ці можливості реалізуються шляхом вибору тем курсових робіт, баз проходження практик, тем кваліфікаційних робіт, здобуттям неформальної освіти, використанню програм академічної мобільності, вибором освітніх компонент.

Докладно було представлено процедуру вибору навчальних дисциплін вибіркових освітніх компонент, можливості ознайомлення з змістом вибіркових дисциплін, процесом здійснення вибору.

            Здобувачі вищої освіти вкотре переконались, що є активними учасниками освітньої діяльності та власними зусиллями формуються свої успішне майбутнє!!!