Коуч-технології, тренінги та майстер-класи як складові процесу підготовки магістрів з професійної освіти

8 травня 2024 року відбулася гостьова онлайн-лекція докторки педагогічних наук, професорки декана природничого факультету Житомирського державного університету імені Івана Франка Руслани РОМАНЮК за участі таких викладачів кафедри будівництва та професійної освіти ПДАУ, як завідувач кафедри Сергій ЯХІН, професорка кафедри Валентина ОНІПКО, гарант освітньої програми Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології) Анатолій АНТОНЕЦЬ, голова ради з якості освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) Юлія ОВСІЄНКО, доцентка кафедри Ірина КАНІВЕЦЬ і старша викладачка кафедри Тетяна РИЖКОВА. До вебінару долучилися магістранти першого року навчання спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) та члени студентського наукового гуртка «Науковий пошук».

Тема зустрічі: «Тренінг як ефективна технологія формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти». Організатор циклу освітніх вебінарів: Ресурсний центр розвитку природничої освіти СумДПУ імені А. С. Макаренка. Спікерка заходу: декан природничо-географічного факультету Людмила МІРОНЕЦЬ.

Однією з головних змістових ліній зустрічі стало поняття здоров’язбережувальної компетентності як здатності людини застосовувати в умовах конкретної ситуації свої знання, уміння, навички, що сприяють збереженню власного здоров’я та формують дбайливе ставлення до здоров’я інших людей. Її складовими є: уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечна поведінка; усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності; взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем; удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я; дбайливе ставлення до власного здоров’я.

На думку Руслани РОМАНЮК, формування і розвиток здоров’язбережувальної компетентності найбільш ефективно відбувається саме в умовах тренінгу. Лекторка поділилася як власними методичними надбаннями, так і висновками й досвідом однодумців щодо вибору тематики  тренінгів і проблемних запитань, що обговорюються під час взаємодії учасників освітнього процесу.

Спираючись на дані науково-методичних джерел і власний досвід, лекторка рекомендувала вибудовувати тренінгову технологію відповідно до загальноприйнятої структури. Вона поділилася найбільш вдалими методичними й організаційними прийомами, які з її власного досвіду є найбільш вдалими для проведення освітніх тренінгів.

Зустрічі з професіоналами-практиками є надзвичайно актуальними і потрібними як для науково-викладацької спільноти, так і для майбутніх фахівців, професійна діяльність яких буде пов’язана з освітньою або організаційною діяльністю. Адже саме обмін досвідом і демонстрація як власних, так і узагальнених методичних надбань науковців сучасності є неоціненними для розвитку та формування фахівців в умовах сьогодення.

Науковці України працюють на освітньому фронті з вірою в перемогу України!