Використання елементів гейміфікації освітнього процесу при вивченні облікових дисциплін

Ідея впровадження елементів гри (гейміфікація) в освітній процес закладів вищої освіти має на меті підвищення мотивації здобувачів освіти та залучення їх до навчання та самоосвіти. Використання елементів гейміфікації та ігрового середовища в неігровому контексті, тобто в освітньому процесі, передбачає підвищення ефективності навчання здобувачів освіти, стимулювання співпраці між учасниками освітнього процесу, розвитку навичок критичного мислення.

Для досягнення поставленої мети доцентом кафедри обліку і оподаткування Романом Ліпським були розроблені завдання для перевірки знань здобувачів вищої освіти ОП облік і оподаткування з використанням інтерактивної платформи Kahoot. Дослідження було проведено в умовах реального освітнього процесу з фіксацією кількісних та якісних показників. Одержані результати свідчать про позитивні результати на користь гейміфікованої форми навчання. Можемо констатувати, що переваг у застосуванні елементів гейміфікації під час освітнього процесу чимало: підвищення інтересу, мотивація до процесу навчання та дисципліни зокрема, активація процедури соціальної адаптації здобувачів освіти, діалогова комунікація, допитливість.

Сучасне покоління практично не уявляє життя без смартфонів, планшетів та інших гаджетів і характеризується високою цифровою обізнаністю, але одночасно з цим виникає і цифрова залежність. Також при підготовці навчального матеріалу потрібно розуміти, що сучасне покоління має «кліпове» мислення, що дозволяє їм обробляти інформацію швидше, але меншим об’ємом. При чому, обов’язковим компонентом має бути графічна візуалізація (фото, відео, презентація). Такий підхід до організації освітнього процесу пов'язаний з особливістю покоління Z, яка характеризується такими проявами, як дефіцит уваги та нетерплячість. «Цифровий студент» для успішного навчання потребує творчого та нестандартного підходу. Саме тому важливим для якісної підготовки майбутніх фахівців є застосування сучасних інформаційних технологій. 

Перевагами інтерактивної платформи Kahoot є:

  • зручний інтерфейс;
  • яскравість - можна в тестові завдання додавати фото й відео, кожному гравцеві надається свій неповторний аватар, який можна вибрати;
  • інтерактивний режим - здобувачі в реальному часі бачать правильну відповідь, кількість набраних балів та місце в рейтингу на кожному тестовому запитанні;
  • динамічність - на відповідь відведено певний час, який заздалегідь встановлюється викладачем, під час гри здобувачі освіти бачать відлік часу, а за швидкість нараховуються додаткові бали;
  • і що є важливим - це наявність безкоштовної версії для застосування.