Результати співпраці 2019 р.

Результати співпраці 2019 р.

Дата Захід Результати для ОПП
4 березня 2019 р.

Обговорення освітньо-професійної програми Екологія першого рівня вищої освіти за спеціальністю 101 Екологія

У результаті обговорення визначено наступне:

1) Враховуючи досвід ЖНАЕУ доцільно включити до навчального плану такі освітні компоненти, як «Екологічні аспекти с.г виробництва» та «Ресурсоенергозбереження», направлених на розуміння здобувачами вищої освіти предметної області та професійної діяльності, демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проєктів.

2) Доцільним також було б включити дисципліни направлені на здобуття фахових компетенцій щодо використання складових екологічного управління, здатності до участі в управлінні природоохоронними діями та екологічними проєктами. У цьому аспекті  актуальним є вивчення освітньої компоненти, яка формує навички розробки системи екологічного управління на підприємстві.

23 квітня 2019 р.

Громадський форум «Мікроклімат міста»

На форумі було відзначено, що створення екологічного безпечного середовища життєдіяльності для полтавчан є одним із пріоритетних проектів Концепції інтегрованого розвитку міста «Полтава 2030», тож завданням форуму стали пошук та обговорення шляхів вдосконалення екоконтролю за міським середовищем, аби Полтава набула статус «Екоеталон України». У даному аспекті постає актуальним збільшити вивчення компетентностей у освітній траєкторії майбутніх фахівців-екологів щодо здатності їх проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища, зокрема використовувати інструментальні методи та засоби для проведення досліджень й обробки даних екомоніторингу.

24 квітня 2019 р.

 

Науково-практичний семінар до Дня довкілля «Захисник природи»

 

Метою зустрічі академічної спільноти, здобувачів вищої освіти, потенційних абітурієнтів (школярів, які активно займаються вивченням екологічних питань), вчителів різних шкіл, представників влади, було зосередження уваги спільноти закладів вищої та середньої освіти на глобальних екологічних проблемах; залучення молоді до наукових досліджень у напрямку екології та розробки заходів щодо захисту об’єктів довкілля від техногенного забруднення.

Встановлено, що одним із напрямків досліджень при навчанні за спеціальністю Екологія, яким активно цікавляться абітурієнти, є оцінка поточного стану навколишнього природного середовища та біорізноманіття у тому числі за допомогою методів біомоніторингу. Дійшли висновку збільшити обсяг годин на вивчення дисципліни «Наземні екосистеми та методи біомоніторингу» в ОПП Екологія.

16 травня 2019 р. Відкрита лекція професора Технічного університету Ханнеса Лауера м. Штутгарт

Вирішено створити інформаційний «Ресурсно-екологічний центр» при кафедрі екології, збалансованого природокористування та захисту довкілля за участі здобувачів вищої освіти, академічної спільноти, зарубіжних науковців на базі сертифікованої лабораторії Агроекологічного моніторингу ПДАА.

Рекомендовано збільшити обсяг годин на набуття фахових компетентностей направлених на  здатність проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища.

17 травня 2019 р.

 

Міжнародна науково-практична конференція «Екологічні проблеми навколишнього середовища та раціонального природокористування в контексті сталого розвитку»

Конференція внесла значний внесок в організацію спільної наукової співпраці провідних вчених України та зарубіжжя в галузі екології та захисту навколишнього середовища.

Враховуючи досвід Технічного університету м. Фільдерштадт вирішено на дисципліни професійного спрямування відводити не менше 6 кредитів, а також збільшити обсяг годин на практичну підготовку здобувачів вищої освіти спеціальності Екології з метою проведення практичного дослідження стану довкілля, збору та обробки даних.

23 травня 2019 року

Конкурс проектів «Зеленої зони» факультету Агротехнологій та екології

Відмічено актуальність вивчення навчальної дисципліни «Ландшафтна екологія» для здобувачів вищої освіти спеціальності Екологія, а також рекомендовано збільшити обсяг годин на її вивчення. Відзначено, що одним із пріоритетних напрямків розвитку суспільства є «Зелена архітектура», яка передбачає будівництво на екологічних принципах.

червень-липень 2019 року Про наукову співпрацю кафедри екології, збалансованого природокористування та захисту довкілля з Національним
Природном Парком «Нижньосульский»

Здобувачі вищої освіти набули фахових компетентностей виявляти фактори, що визначають формування ландшафтно-біологічного різноманіття.

27 серпня по 3 вересня 2019 року 

Рекомендації професорів Опольського університету для подальшого розвитку ОПП 101 Екологія Полтавської державної аграрної академії

Рекомендовано:

1) закцентувати увагу на науково-дослідницькій діяльності кафедри із залученням здобувачів вищої освіти за напрямками, що є пріоритетними для Полтавського регіону (практична підготовка в сертифікованій лабораторії Агроекологічного моніторингу);

2) реалізація студентоцентризму, підтримка індивідуальнії освітьої траєкторія студента.

21 вересня 2019 року 

«EKO FAMILY DAY» у Полтаві

Мета проєкту-заходу  - це збереження навколишнього середовища   шляхом популяризації екологічного виховання покоління свідомих громадян, сприяння освіченості суспільства щодо проблем довкілля, популяризації здорового способу життя, формування корисних звичок. В результаті проведення заходу здобувачі вищої освіти спеціальності Екологія набули навичок soft skills.

Організатори заходу рекомендували збільшити обсяг годин в навчальному плані здобувачів вищої освіти спеціальності Екологія на набуття загальних компетентностей щодо здатності зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

24-25 грудня 2019 року

Взаємодія зі стейкхолдерами

Визначено, що освітньо-професійна програма Екологія першого рівня  містить значний набір професійно-орієнтованих освітніх компонентів, але доцільним також було б включити дисципліни направлені на здобуття фахових компетенцій щодо використання складових екологічного управління, здатності до участі в управлінні природоохоронними діями та екологічними проєктами. У цьому аспекті  доцільно включити до навчального процесу освітню компоненту яка формує навички розробки системи екологічного управління на підприємстві.
27 грудня 2019 р. Круглий стіл за участі випускників спеціальності 101-Екологія

Рекомендовано:

1) збільшити обсяг годин на практичну підготовку в сертифікованій лабораторії Агроекологічного моніторингу, адже лабораторні дослідження є основою для розробки екологічної документації, зокрема процедури проведення ОВД, післяпроектного моніторингу, дозволів на викиди тощо;

2) доцільно збільшити обсяг годин на вивчення освітньої компоненти «Упраління екологічною безпекою», адже реалії сучасного етапу розвитку України демонструють низьку результативність уніфікованих механізмів регулювання природокористування та збереження довкілля. Тому постає необхідність підготовки високоякісних фахівців-екологів, спроможних розробляти стратегії ефективної системи управління екологічною безпекою на загальнодержавному і регіональному рівнях з урахуванням стратегічних пріоритетів розвитку регіонів.