Соціальна відповідальність аспірантів

В чому ж полягає сутність соціальної відповідальності аспіранта?

Соціальна відповідальність здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП Менеджмент спеціальності 073 Менеджмент проявляється через характер взаємовідносин з іншими здобувачами, науковими керівниками, науково-педагогічним персоналом ЗВО, науковою, академічною спільнотою, як вітчизняною, так і міжнародною, іншими соціальними групами і утвореннями, суспільством, державою.
В основі соціальної відповідальності лежить соціальна природа поведінки людини. Соціальна відповідальність аспіранта передбачає об'єктивно обумовлену необхідність дотримання ним основних правил, вимог, принципів, засад спільного існування. Така поведінка – неодмінна умова нормального функціонування не лише суспільства, але й колективного життя вцілому. Поведінка людини може бути або соціально кориснимою, або соціально шкідливою, або соціально байдужою. Але оскільки людина – істота суспільна, більшість її вчинків набуває суспільного значення. Звідси – право суспільства на соціальний контроль за діями своїх членів, за дотриманням ними історично сформованих або свідомо встановлених стандартів співіснування.
Соціальна відповідальність здобувача третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП Менеджмент спеціальності 073 Менеджмент виражається, зокрема в:
- дотриманні законів та інших правових норм;
- добровільній передачі частини власності (у вигляді профспілкових внесків) на громадські та соціальні потреби;
-  прийнятті активної участі в управлінні та в роботі органів самоврядування аспірантів;
- максимальному долученні до організації, проведення, участі у різноманітних заходах наукового, просвітницького, соціального тощо характеру, що реалізуються в ПДАА та / або за її участю;
- створенні та підтримці сприятливого морально-психологічного клімату;
- опановуванні, впровадженні інноваційних методик викладання навчальних дисциплін здобувачам вищої освіти першого та другого освітніх рівнів;
- вмінні працювати  в команді;
- вибудовуванні власної науково-дослідної діяльності, а також формальних та неформальних  відносин із врахуванням принципів академічної доброчесності, Кодексу академічної доброчесності Полтавської державної аграрної академії, Кодексу про етику викладача та здобувача вищої освіти Полтавської державної аграрної академії;
- дотриманні Етичного кодексу вченого тощо.

Участь аспірантів ОНП Менеджмент  в органах управління ПДАА:

Голова Ради аспірантів Полтавської державної агарної академії  - Лопушинська Олена (з.в.о. 4 курсу ОНП Менеджмент)

Заступник Голови Ради аспірантів Полтавської державної агарної академії  - Вовк Микола (з.в.о. 3 курсу ОНП Менеджмент)

Рада молодих вчених Полтавської державної аграрної академії

Є колегіальним виборним дорадчим органом, створеним з метою захисту прав та інтересів молодих вчених, що навчаються або працюють в університеті, зокрема з питань наукової діяльності, підтримки наукоємних ідей, інновацій та обміну знаннями.

Склад Ради молодих вчених ПДАУ формується з молодих вчених (вчені віком до 35 років, які мають вищу освіту не нижче другого – магістерського рівня, або вчені віком до 40 років, які мають науковий ступінь доктора наук або навчається в докторантурі), які представляють факультети / інститути, навчаються та / або працюють в університеті.

Долучаючись до діяльності Ради молодих вчених ПДАА, Ви матимете змогу:

  • приймати акти, що регламентують її організацію та діяльність;

  • проводити організаційні, наукові та освітні заходи;

  • популяризувати наукову діяльність серед молодих вчених, сприяти залученню осіб до наукової та інноваційної діяльності;

  • представляти інтереси молодих вчених перед адміністрацією університету та іншими організаціями з питань наукової роботи та розвитку університетської кар’єри;

  • сприяти підвищенню якості наукових досліджень;

  • сприяти обміну інформацією між молодими вченими та дослідниками;

  • сприяти розвитку міжвузівського та міжнародного співробітництва;

  • взаємодіяти з Національною академією наук України та національними галузевими академіями наук, науковими та науково-дослідними установами;

  • створювати робочі групи, секції з різних проблемних питань;

  • інформувати громадськість про свою роботу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті університету та оприлюднення в інший прийнятий спосіб плану роботи, складу робочих органів, тощо;

  • здійснювати іншу діяльність в інтересах наукової молоді, яка не суперечить чинному законодавству.

Положення про Раду молодих вчених

Положення про щорічний конкурс Кращий молодий науковець року

 

 

Комфортне освітнє середовище – запорука успіху сучасного науковця

1 квітня 2021 року  відбулося чергове онлайн-засідання Ради здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії  Полтавської державної аграрної академії, у якому взяли участь аспіранти всіх спеціальностей і форм навчання.

Було обговорено проблемні питання щодо особливостей навчання в умовах карантинних обмежень, академічної мобільності та доброчесності. За ініціативи заступника голови Ради з наукової діяльності Миколи Вовка з метою підвищення рівня академічної доброчесності  після обговорення було прийнято рішення про створення тимчасового комітету з питань академічної доброчесності.

Голова Ради  здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії Олена Лопушинська наголосила на важливості тісної співпраці з усіма учасниками освітнього процесу, омбудсменом ПДАА  та зовнішніми стейкхолдерами, адже комфортне освітнє середовище є основою для продуктивної навчально-наукової діяльності аспіранта.

 

Спільні дії здобувачів вищої освіти всіх рівнів – ефективний шлях формування соціальної відповідальності в учасників освітнього процесу

19 березня 2021 року в рамках курсу з медіаграмотності Very Verified за ініціативи Ради аспірантів та студентської Ради Полтавської державної аграрної академії відбулось заняття, в якому прийняли участь здобувачі вищої освіти ступеня «бакалавр», «магістр» та «доктор філософії». Зокрема, аспіранти кафедри менеджменту денної форми навчання Олена Лопушинська та Микола Вовк поділились власним досвідом розпізнавання неправдивої та маніпулятивної інформації в медіапросторі, що особливо актуально в сучасних умовах переходу багатьох сфер життя в режим онлайн.

Крім того, учасники взяли участь в інтерактивних вправах та ділових іграх, які наглядно демонстрували ту чи іншу ситуацію в медіапросторі. Жваву дискусію серед здобувачів вищої освіти викликали питання формування власного медіапростору та аналізу інформації в соцмережах.

Подібні заходи, на думку всіх учасників, мають на меті сформувати в академічної спільноти навички критичного мислення, що є вкрай важливим завданням і елементом «soft skills», і допоможуть вчасно розрізнити дезінформацію та пропаганду.  

 

                 

Академічна доброчесність – запорука ефективного та цілеспрямованого розвитку наукової школи менеджменту

22 квітня 2021 року за ініціативи Ради здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії Полтавської державної аграрної академії відбулась онлайн-зустріч зі здобувачами вищої освіти ступеня доктора філософії спеціальності 073 «Менеджмент». У заході взяли участь здобувачі всіх курсів і форм навчання зазначеної спеціальності.

Заступник голови комісії з етики та академічної доброчесності ПДАА Олена Вараксіна та член комісії з академічної доброчесності ПДАА Олег Федірець надали інформацію про нормативно-правове забезпечення питань академічної доброчесності, процедуру подання наукових робіт на перевірку на плагіат.

Під час зустрічі відбулася дискусія: аспіранти мали змогу висловити власну думку з приводу покращення якості наукових робіт, популяризації доброчесності серед наукової спільноти ПДАА, обговорити проблеми, з якими стикаються молоді науковці під час написання і публікації наукових праць, зокрема дисертацій.

 

Співпраця з колегами – шлях до успіху сучасного менеджера

29 квітня 2021 року в межах налагодження зв’язків із органами самоврядування здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії відбулась онлайн-зустріч керівного складу Ради аспірантів Полтавської державної аграрної академії із представниками самоврядування студентів та аспірантів Криворізького державного педагогічного університету.

Під час зустрічі були обговорені актуальні питання, пов’язані з особливостями реалізації проєктів самоврядування здобувачів в умовах карантинних обмежень, важливістю педагогічної складової під час навчання  аспірантів спеціальності 073 «Менеджмент».

Представники самоврядування здобувачів вищої освіти Криворізького державного педагогічного університету поділились успішним досвідом щодо залучення зовнішніх інвесторів і стейкхолдерів до створення Молодіжного центру, аналогів якого не існує в Україні. Цей досвід буде використаний у процесі планування діяльності Ради аспірантів ПДАА.

Загалом такі заходи допомагають розширити співпрацю, обмінятись корисним досвідом, сприяють реалізації сумісних проєктів між вищими навчальними закладами, що є запорукою розвитку сучасної наукової школи й органів самоврядування здобувачів вищої освіти.