9 травня 2023 року відбувся вебінар, який провела соціальна педагогиня психологічної служби ПДАУ Юлія ОВСІЄНКО для студентів спеціальностей 133 Галузеве машинобудування (133ГМ_б_11, 133ГМ_б_12, 133ГМ_б_11_стн), 204 Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва, 181 Харчові технології. На заході були присутні заступниця декана з виховної роботи ІТФ Наталія ПРІЛЄПО, заступник декана з виховної роботи факультету ТВППТ Віктор СЛИНЬКО, гарант освітньої програми спеціальності 204 Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва Лариса КУЗЬМЕНКО, голова ради з якості вищої освіти спеціальності 204 Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва Богдан ШАФЕРІВСЬКИЙ, професорка кафедри механічної та електричної інженерії Надія ОПАРА, здобувачки вищої освіти ступеня доктора філософії 2-го й 3-го років навчання Юлія СКОРЯК і Тетяна РИЖКОВА.
Темою заходу було ознайомлення з навичками soft skills та їх розвиток у студентів. Статистичні дані таких відомих кадрових агентств, як Robert Half і LinkedIn Global Talent Trends свідчать, що останнім часом керівники фірм і установ під час прийому на роботу надають однакового значення soft skills і hard skills як професійним компетентностям працівників.
Метою вебінару стало не тільки ознайомлення із видами soft skills, а й проведення тренінгу з метою їх формування і «прокачки».
Соціальна педагогиня запропонувала учасникам тренінгу виконати нескладні вправи, націлені на розвиток гнучкості та креативності мислення. Окремо слід відмітити вправу «Незвичне життя речей», завданням якої було придумати спосіб застосування звичних речей не за їх призначенням. Цікавими і нестандартними стали версії студентів щодо використання кулькової ручки.
Серед рекомендованих для практичного використання вправ на розвиток гнучкості мислення цікавим для студентів став тест «Струпа».
Учасникам вебінару було запропоновано малюнок, на якому різними кольорами були написані назви кольорів. Перше завдання полягало у читанні слів, записаних різними кольорами, не звертаючи уваги на невідповідність написів їх кольору. Друге завдання – оголошення справжніх кольорів, якими були написані слова, не зважаючи на зміст слів.
Результати тесту засвідчили, що коли студенти швидко переключаються з читання слів на озвучення кольорів, то їхнє когнітивне мислення достатньо гнучке. Якщо ж результати тесту не були надто втішними, то вони отримували пораду: не «ставити хрест» на своїй гнучкості мислення, а продовжувати її розвивати й тренувати.
Наступна вправа на розвиток гнучкості мислення полягала у складанні слів-іменників із наборів літер, не пропускаючи і не додаючи жодної нової літери. Коментарі до методики проведення вправи акцентують увагу на її складності та необхідності витрати часу. Учасники вебінару швидко й правильно виконали завдання і підтвердили думку про безмежні можливості й потенціал нашої молоді.
Здобувачам вищої освіти сподобалася вправа «Гра в асоціації», мета якої полягає у розвитку образного та тренуванні асоціативного мислення. Учасникам було запропоновано п’ять слів: університет, гуртожиток, дім, розклад і машина, до яких вони шукали асоціації. Особливо цікавими стали варіанти асоціацій до слів університет і дім.
Наостанок студентам було запропоновано уточнити назви навчальних дисциплін і методичні прийоми, які використовували викладачі під час занять для формування й розвитку певних видів soft skills. Активність учасників засвідчила розуміння теми зустрічі та цікавість до універсальних, міжпрофесійних навичок, що є корисними для всіх видів діяльності та дають змогу швидко адаптуватися до нових умов праці, змін у сфері зайнятості та під час пошуку рішень для виконання нестандартних завдань.
Подібні тренінги є не тільки цікавими для студентів, а й корисними як у пізнавальному сенсі, так і для саморозвитку та формування власних навичок soft skills.