Навіщо майбутньому технологу харчових технологій soft skills?

25 листопада 2020 року для здобувачів вищої освіти факультету технології виробництва і переробки продукції тваринництва спеціальності 181 «Харчові технології» за сприяння викладачів кафедри харчових технологій, адміністрації факультету і представників психологічної служби університету було проведено тренінг під слоганом: «Навіщо майбутньому технологу soft skills?»

У процесі бесіди зі здобувачами вищої освіти 4 курсу та 2 курсу (стн) соціальний педагог Юлія Овсієнко з’ясувала, які особливі риси характеру і здібності повинні мати абітурієнти, що обрали майбутній фах, пов'язаний із харчовими технологіями, як у процесі набуття фахових компетенцій змінюється «початковий набір знань і вмінь», і як відрізняються вимоги сучасних роботодавців від сформованих у випускників вишу фахових навичок.

Під час тренінгу було з’ясовано, що soft skills – це «надпрофесійні навички», що, з одного боку, не пов'язані з виконанням посадових обов'язків людини. У сфері харчових технологій – це ті знання та вміння, які не мають відношення до переробки м’яса, молока, зерна, виробництва хлібобулочних та макаронних виробів, кондитерських виробів, цукрів, бродильних виробництв, удосконалення й оптимізації технологічних процесів виробництва, сертифікації продукції тощо [1].

А з іншого боку, soft skills – це комплекс неспеціалізованих навичок, що є не менш важливими в роботі технолога харчової галузі. Так що ж це за вміння і навіщо вони потрібні «харчовикам»? Як їх розвивати? Чому фахівці з «прокачаними гнучкими навичками» стають усе більш затребуваними на ринку праці? На ці та інші питання знаходили відповіді, пояснення, аргументи і приклади здобувачі вищої освіти і представник психологічної служби під час тренінгу [3].

Студенти активно брали участь в обговоренні актуальних для них питань, оскільки всі вони вже мають досвід працевлаштування і проходження співбесід із роботодавцями. Вони із цікавістю уточнювали нові статистичні показники європейських країн і вітчизняні дані опитування за «Top-5 soft skills для успішності у житті та кар’єрі» [2].

Формат зустрічі спонукав майбутніх фахівців переробних харчових виробництв поділитися власним досвідом і думками з приводу професій, у представників яких першочерговими навичками повинні бути hard skills, і виділити в окрему категорію сучасних фахівців, домінуючими здібностями яких повинні бути soft skills.

Загальновідомо, що тільки під час діалогу можна дійти правильних висновків, коли крім наукових положень, життєвого досвіду і бажання дізнатися якомога більше про можливості поліпшення особистісних навичок, є інтерес до сучасного стану ринку праці, оновлених вимог до професійних характеристик фахівців і нових вимог роботодавців.

Є велике сподівання на подальші плідні та цікаві зустрічі із майбутніми молодими фахівцями, професійна діяльність яких буде пов’язана із агропромисловим комплексом.

 

Юлія Овсієнко

У дописі було використано матеріали електронних ресурсів:

  1. Полтавський державний аграрний університет URL:

https://www.pdaa.edu.ua/content/specialnist-harchovi-tehnologiyi (дата звернення: 26.11.2020).

  1. Топ – 5 soft skills URL:

https://kubg.edu.ua/images/stories/podii/2017/02_17_konferenciya_molodizhna_nauka_v_ukr/7_Top5_Soft_Skills.pdf (дата звернення: 25.11.2020).

  1. Что такое soft skills для инженера в 2020 году, зачем и как ... URL:

https://habr.com/ru/company/epam_systems/blog/418621/ (дата звернення: 25.11.2020).

 

 

Аудиторія: 

Діяльність: