З березня 2020 року українці живуть в умовах карантину, який запроваджено з метою запобігання поширенню коронавірусу. Освітній процес у Полтавській державній аграрній академії, як і в усіх закладах вищої освіти України, проводився із застосуванням дистанційних технологій, тому навчання набуло більш самостійних та індивідуалізованих форм, що, безумовно, вплинуло на завантаженість здобувачів вищої освіти.
Протягом перших тижнів жовтня 2020 року викладачі-куратори кафедри харчових технологій (доценти Будник Ніна Василівна, Кайнаш Алла Петрівна, Кодак Тетяна Степанівна) провели опитування здобувачів вищої освіти спеціальності «Харчові технології» щодо їх навантаження, подолання ними труднощів під час карантину, зауважень і пропозицій стосовно організації навчання з використанням дистанційних технологій.
До вашої уваги пропонуємо спогади, враження, зауваження здобувачів вищої освіти 2 курсу спеціальності «Харчові технології» факультету технології виробництва і переробки продукції тваринництва.
Бузуверя Владислава
|
Обставини змушують навчальні заклади усього світу переходити на дистанційну форму освіти задля нашої безпеки. В цьому можна побачити як багато плюсів, так і недоліків. До плюсів можна зарахувати: економію часу на щоденному шляху до академії та вільний графік занять, тепер читати лекції можна навіть вночі. До найбільших недоліків належить неможливість проведення повноцінних лабораторних і практичних занять, а на багатьох спеціальностях без цього ніяк.
|
У нас завжди існувала можливість навчатися на платформі Moodle. І навіть до оголошення карантину, якщо з якоїсь причини не були на парах, ми навчалися в Moodle. Там є опорні конспекти, презентації, лекції з усіх дисциплін і завдання, які ми виконуємо. Викладачі проводять практичні заняття у форматі відеотрансляцій на різних платформах (наприклад, Zoom), а ми надсилаємо їм виконані завдання через соцмережі або на електронну пошту. Як тимчасовий варіант дистанційне навчання, окей. Але, якщо це затягнеться надовго, то страшенно не вистачатиме живого спілкування із одногрупниками та викладачами.
|
Педоряка Валентина
|
Савченко Ілона
|
Ще з першого курсу ми пам'ятаємо про платформу Moodle, але на першому курсі було важко відразу зрозуміти весь процес роботи, разом з нюансами окремих предметів. На другому курсі користування стало набагато простішим і легшим, дуже зручно користуватися ним навіть тоді, коли з якоїсь причини не були на звичайних парах. Наприклад, літню сесію ми здавали через відеозв'язок платформи Zoom, і це ніяк не вплинуло на результати оцінювання.
Особисто мені, повне дистанційне навчання влаштовує. Зручно підлаштувати свій час та розпланувати день. Але, звісно ж, після тривалого карантину страшенно не вистачає спілкування з одногрупниками.
|
Здобувачі вищої освіти 2 курсу скороченого терміну навчання
спеціальності «Харчові технології»
|
|
Під час дистанційного навчання ми всі використовували платформу Moodle. Я задоволена організацією програми, все дуже зручно та зрозуміло, але є мінус в тому, що під час лекцій програма перевантажувалась, так як одночасно нею користувалась велика кількість студентів; дистанційне навчання не для усіх є доступним. Не у всіх студентів є доступ до інтернету. Але з кожним викладачем ми знаходили компроміс. Дистанційне навчання – це можливо. Можливо отримати всі ті знання, що й на лекціях в аудиторіях. Викладачі приділяють достатньо часу, щоб студенти зрозуміли та виконали всі завдання.
Заради нашої безпеки та нашого здоров'я залишаємось і навчаємось вдома.
Всім здоров'я ♥
|
Зозуля Катерина
|
Лебідь Микита
|
Я хотів би розповісти про дистанційне навчання під час карантину. Платформа Moodle часто не працювала від перенавантаження і це не давало іноді можливості вчасно працювати над завданнями та іншим матеріалом. Дистанційне навчання для студента – це було щось нове, незвичне. Але викладачі нам зменшили цей дискомфорт на дистанційному навчанні і для нас це стало як звичайна лекція або практична, лабораторна.
|
Під час карантину використовувала платформу Moodle, яка є досить простою і зрозумілою, але були проблеми із входом в особистий кабінет у зв'язку із перевантаженням і відсутністю швидкісного інтернету;
всі лекції, інформація і завдання були викладені викладачами вчасно; при дистанційній роботі відбувається значно більш продуктивна комунікація: консультації з усіх виникаючих питань, допомога в опрацюванні складної теми (індивідуально по телефону, за допомогою соціальних мереж).
Дистанційне навчання зручне, адже можна приділити більше часу для освоєння тем і зацікавлених питань.
Взагалі, навчання під час карантину можливе, головне бажання кожного з нас.
Тож бережімо себе і залишаймося вдома!
|
Рудська Катерина
|
Здобувачі вищої освіти 3 курсу спеціальності «Харчові технології»
|
|
Филонич Олена
|
На теперішній час дистанційна освіта є актуальною, адже забезпечує безпечні умови для навчання. Така освіта подобається тому, що дозволяє навчатися зручно, на своїй швидкості сприйняття, підвищувати самостійність і особисту відповідальність, робить спілкування відповідним до норм інтернет- етикету, доброзичливим, а навчання – результативним. Але головною негативною рисою є те, що, навчаючись дистанційно, ти не в змозі виконати повноцінно практичні завдання. Це призводить до непрофесіоналізму особистості, що в подальшому негативно впливатиме на здібності фахівця.
|
Позитивним моментом є можливість навчатися вдома і в будь-який час, а також те, що є більше вільного часу.
Недоліком є відсутність особистого спілкування з викладачами, іноді відсутність необхідної мотивації.
|
Худолій Альона
|
Сурікова Анастасія
|
В цілому враження непогані.
Подобається, наприклад, те, що можна в будь-який час зайти на предмет і вчитися, але головний мінус – не отримуєш повний обсяг знань. Краще вчитися як завжди.
|